پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه حجامت برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون آلرژی مؤثر است، گفت: حجامت کمک به پاکسازی خون و بدن از مواد زائدی می‌کند که در زمستان در بدن جمع شده است.

افرادی که حجامت برای آنها ممنوع است

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه حجامت برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون آلرژی مؤثر است، گفت: حجامت کمک به پاکسازی خون و بدن از مواد زائدی می‌کند که در زمستان در بدن جمع شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید مهدی میرغضنفری در ارتباط با موضوع حجامت اظهارداشت: حجامت ابتدای بهار بر اساس توصیه های طب سنتی ایرانی مزایای زیادی برای بدن دارد و بهتر است افرادی که شرایط حجامت را دارند جهت انجام ان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حجامت کمک به پاکسازی خون و بدن از مواد زائدی می‌کند که در زمستان  در بدن جمع شده است، افزود: حجامت برای پیشگیری از بیماری‌هایی همچون آلرژی، جوش و دمل ها، کسالت و سنگینی می‌تواند موثر واقع شود.

این متخصص فیزیولوژی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در کشور تغییرات فصلی رخ داده است و با افزایش نسبی دما شروع زودتر از تقویم فصل بهار را در شهرهای مختلف شاهد هستیم.

پژوهشگر طب سنتی تأکید کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، اطفال زیر دو سال، سالمندان، افراد دارای مزاج‌های سرد یا خشک، افراد خیلی لاغر یا خیلی چاق افراد دچار ضعف شدید و کمبود فشار نباید حجامت کنند.

میرغضنفری گفت: افراد با مزاج گرم یا دارای غلظت یا چربی خون یا اسید اوریک بالا، افراد دارای جوش و دمل های پوستی صورت و دارای احساس سنگینی و حرارت بالای سر و بدن، حجامت برایشان مؤثر است.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند حجامت باید حتما به مراکز استاندارد درمانی و دارای پزشک مراجعه شود تا مراحل قبل، حین و بعد از حجامت، به درستی اجرا شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر بهار روزهای 15، 17، 19، 21 و 24 اسفند برای حجامت توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha