عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری مصوبه سال گذشته مجلس برای محرومیت برخی افراد از حقوق شهروندی، اعمال آن برای کارگرانی که به دلیل مشکلات معیشتی به کشورهای عربی مهاجرت می‌کنند را غیرمنطقی خواند.

چرا کارگران ایرانی به کشورهای عربی مهاجرت می کنند؟

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری مصوبه سال گذشته مجلس برای محرومیت برخی افراد از حقوق شهروندی، اعمال آن برای کارگرانی که به دلیل مشکلات معیشتی به کشورهای عربی مهاجرت می‌کنند را غیرمنطقی خواند.

به گزارش سلامت نیوز، سلمان خدادادی در گفت وگو با خانه ملت، در مورد انتشار خبر مهاجرت گسترده کارگران ایرانی به کشورهای عربی گفت: به تازگی اخباری مبنی بر افزایش مهاجرت کارگران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر شده است، و این در حالی است که دستگاه متولی برای بررسی این مهم و ارائه آمار دقیق کارگرانی که مهاجرت کرده‌اند وجود ندارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این امری طبیعی است که وقتی کارگران در کشور حقوق ماهانه کمتر از یک میلیون تومان دریافت کنند، قطعا به دنبال فرصتی برای مهاجرت به کشورهایی هستند تا دستمزدی متناسب با واقعیت‌های موجود برای آنها در نظر گرفته باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون باید واقع‌بینانه به موضوع مهاجرت کارگران نگاه کرده و به این امر اذعان کنیم که نمی‌توان تا قبل از اینکه افزایش حقوق و مزایای کارگران متناسب با میزان فعالیت آنها درنظر گرفته شود برای ممانعت از مهاجرتشان اقدام کنیم آن هم در شرایطی که تحقق این مهم با وجود منابع کنونی امکانپذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: سال گذشته قانونی تصویب کردیم که با اجرای آن حقوق برخی افراد در کشور نادیده گرفته می‌شد، اما این تصمیم غیرمنطقی اعتراضات گسترده افرادی که در دیگر کشورها فعالیت داشتند را در پی داشت که به این مهم اشاره داشتند که برای تامین خانواده‌هایشان ناچار به فعالیت در خارج از مرزها هستند، ضمن اینکه ارز حاصل از آن را به ایران وارد می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد از مهاجرت کارگران ممانعت به عمل آوریم، باید در وهله اول عرصه اشتغال و کارآفرینی را ارتقا دهیم و با تامین منابع، حقوقی متناسب با میزان فعالیت و نیاز این قشر درنظر بگیریم، در غیر این صورت برخورد با این کارگران به مصلحت کشور نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha