همزمان با هفته سلامت مردان، یک روانشناس با تاکید بر اینکه ورزش نقش بسزایی در درمان انواع بیماری‌های روانی دارد، در مورد درمان وسواس و افسردگی و اضطراب با استفاده از چند راهکار توضیح داد.

درمان وسواس و افسردگی با چند راهکار کم‌خرج

سلامت نیوز: همزمان با هفته سلامت مردان، یک روانشناس با تاکید بر اینکه ورزش نقش بسزایی در درمان انواع بیماری‌های روانی دارد، در مورد درمان وسواس و افسردگی و اضطراب با استفاده از چند راهکار توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ابوالقاسم خوش کنش در گفتگو با سلامت آنلاین و نامگذاری امروز با عنوان «نقش ورزش در سلامتی روانی و اجتماعی مردان» افزود: ورزش امریست که از دیرباز در فرهنگ ایرانیان وجود داشته و در اشعار اغلب شعرای ایرانی از جمله فردوسی به عنوان برنامه پایدارکننده سلامت جسمی و روانی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش ورزش در درمان بیماری های روانی اظهار کرد: افراد افسرده به دلیل این که آب میان بافتی کمی دارند، نسبت به دیگران آب و چای کمتری مصرف می کنند، اما انجام پیاده روی، آب میان بافتی را به حرکت در می آورد و با مصرف آب، نیاز بدن به آب نیز مرتفع می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: پیاده روی، طناب زدن و استخر رفتن، در مرتفع کردن استرس و اضطراب و وسواس بسیار موثر است. در اثر اضطراب، نوعی عرق بدبو از بدن متصاعد می شود که با پیاده روی و مصرف آب، کنترل می شود.

خوش کنش با تاکید بر این که ورزش کردن آداب خاصی دارد، به افراد توصیه کرد تا ورزش را به صورت ممتد و بگونه ای انجام دهند که به قلب و اندام های درونیشان فشار وارد نشود تا دچار مشکلات پس از آن نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha