یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 238476

جدایی عاطفی شما و همسرتان به هر دلیل ممکن، راه بر انحراف شما و همسرتان می‌گشاید.

ما دچار طلاق‌ عاطفی شده‌ایم، چه کنیم؟

سلامت نیوز-*نسرین صفری: جدایی عاطفی شما و همسرتان به هر دلیل ممکن، راه بر انحراف شما و همسرتان می‌گشاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو،یکی از خوانندگان نوشت: اگر چه از اوایل زندگی به خاطر تفاوت‌های شخصیتی و رفتاری رابطه مساعدی با همسرم نداشتم اما به خاطر علاقه‌ای که پیش از ازدواج به‌ همدیگر داشتیم و از همه مهمتر حفظ آبرو، 10 سالی با شرایط خوب و بد هم ساختیم و زندگی کردیم،اما حدود پنج سالی است که دیگر دچار طلاق عاطفی شده ایم؛ هیچ علاقه‌ای به یکدیگر نداریم و بود و نبودمان برای هم مهم نیست، به مانند دو همخانه غریبه زیر یک سقف، فقط گذر زندگی می‌کنیم. من فردی عاطفی هستم و نیاز به محبت دارم ،اما زندگی سرد و یکنواختی دارم.همکاران مرد ام بسیار به من توجه دارند و قدردان کوچکترین محبتم هستند و همین امر مرا بشدت می‌ترساند، لطفاً راهنمایی‌ام کنید.


به‌ دنبال حل مشکلات زندگی‌تان باشید

قطعاً خود نیز اذعان به این موضوع دارید که جدایی عاطفی شما و همسرتان به هر دلیل ممکن، راه بر انحراف شما و همسرتان می‌گشاید چه بسا شما و ایشان نیازهایی دارید که باید رفع کنید سرکوب و انکار خواسته‌ها و انتظارات تا به زمانی امکان پذیر است بالاخره روزی چون امروز، فوران می‌شود و آتشفشانی به پا می‌کند. جای مؤاخذه بر این رفتار نیست اما جای گله و شکایت است که چرا به‌ دست خود چاه زندگی‌تان را می‌کنید، به چه دلیل؟ آیا واقعاً چاره‌ای نیست؟ چه چیز شما را به استیصال رسانده و مانع بهبود و ترمیم زندگی چندین ساله‌تان شده است؟ و... اینکه صرفاً به این مسأله بچسبید که ما طلاق عاطفی گرفته‌ایم و کاری به کار هم نداریم، چندان شایسته حقوق زن و شوهری و مرتبه انسانی نیست. یاد روزهایی بیفتید که عاشق همسرتان بوده اید و او را می‌ستودید. همسرتان همان علاقه‌مندی و مرد رؤیایی و انتخاب دیروزتان است، به انتخابتان احترام بگذارید و بار دیگر به پا خیزید و دمل‌ها و تاول‌ها و جراحت‌های زندگی‌تان را بشناسید و راهی برای ترمیم و مرهم آنها بیابید. با او گفت‌و‌گو کنید و به‌ دنبال ترمیم رابطه‌تان باشید،اگر از مشکل تان فرار کنید سایه آن هر روز بیش از دیروز باعث آزارتان خواهد شد و مفری نیز از آن نخواهید یافت.


احتیاط کنید

شاید محبت همکاران شما مهری کاملاً دوستانه است و شما به‌ خاطر خلأ عاطفی دچار سوء برداشت شده اید.حال اگر مهر و محبتی بیش از محبت همکارانه دریافت می‌کنید به شما توصیه می‌کنم فریب مردان تنوع طلب و هوس‌باز را نخورید، ممکن است آنها با  اطلاع از نقطه ضعف شما (نیاز شما به عاطفه و یک همدم) خیالات باطلی در سر داشته باشند و قطعاً پس از دستیابی به اهدافشان نیز شما را به دو دلیل رها خواهند کرد (یک، آنها شما را زن شوهر دار خیانت کاری می‌پندارند که با آنها ارتباط برقرار کرده اید ). در هر دو صورت شما آسیب بیننده اصلی هستید؛ زنان خسته بسیاری چون شما برای فرار موقت از مشکلات زندگی مشترک شان، راه را خطا رفته‌اند اما پس از مدتی، ابراز پشیمانی و ندامت کرده‌اند؛برای اجتناب از این وضعیت، خویشتنداری پیشه کنید و در صورت عدم تمایل به‌ سازگاری و تغییر شرایط زندگی یا مصالحه با همسر توصیه می‌کنیم مسیر مساعد دیگری را انتخاب کنید که بدون هیچ اتهامی به تشفی نیازهای روانی و عاطفی خود بپردازید.

*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha