دبیر اجرایی هفتمین کنگره کشوری سوختگی به تشریح مشکلات و عوارض سوختگی در ایران پرداخت.

چرا فقرا بیشتر می سوزند + عمده مشکل بیماران سوختگی ایران

سلامت نیوز: دبیر اجرایی هفتمین کنگره کشوری سوختگی به تشریح مشکلات و عوارض سوختگی در ایران پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، طیب قدیمی در نشست خبری هفتمین کنگره کشوری سوختگی درباره بیشترین سوختگی در کشور عنوان کرد: بیشترین سوختگی ها، سوختگی حرارتی است و در تمام دنیا هم این آمار معطوف به سوختگی های حرارتی است.

قدیمی ادامه داد: از نظر مسائل اجتماعی، کسانی که دسترسی سخت‌تری به سوخت دارند بیشتر می‌سوزند ولی اطفال و سالمندان بیشتر در معرض سوختگی قرار می گیرند و عوارض آنها نیز بیشتر است، چون این دو گروه نمی توانند به خوبی از خود مراقبت کنند.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی به شروع زودهنگام برای درمان سوختگی تاکید کرد و گفت: نکته مهم این است که عوامل تاثیرگذار سوختگی را فرهنگ سازی کنیم مراقبت از بیمار سوختگی نیز تسهیل می شود.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره کشوری سوختگی درباره تکنیک های جدید درمان سوختگی در ایران عنوان کرد: این تکنیک ها در ایران وجود دارد ولی پوست فردی که بسوزد به صورت 100 درصد قابل برگشت نیست ولی از نظر جایگزینی پوست، از نظر تکنیک با کشورهای توسعه یافته فاصله علمی نداریم.

قدیمی ادامه داد: عمده ترین مشکل بیماران سوختگی این است که مراجعه بیماران سوخته به موقع انجام نمی شود و مراقبت غیرعلمی نیز صورت می پذیرد، همچنین تعدادی از این بیماران سوختگی دچار مشکل روان هستند.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره کشوری سوختگی خاطرنشان کرد: عوارض سوختگی عارضه روان نیز ایجاد می کند و درمان را سخت تر می کند و هم اکنون برخی از سوختگی ها در بین اتباع افاغنه صورت می پذیرد و بیمه نیز ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha