وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به مرگ سالانه صدها نفر از ایرانیان در اثر مصرف ماده سمی به نام "قرص برنج" پیشنهاد داد که از سوی قوه قضائیه اعلام شود، افرادی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند در مرگ ناشی از مصرف این قرص‌ها شریک باشند و عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را بپذیرند.

نامه وزیر بهداشت به قوه قضاییه درباره "قرص برنج"

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به مرگ سالانه صدها نفر از ایرانیان در اثر مصرف ماده سمی به نام "قرص برنج" پیشنهاد داد که از سوی قوه قضائیه اعلام شود، افرادی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند در مرگ ناشی از مصرف این قرص‌ها شریک باشند و عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را بپذیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر سیدحسن هاشمی در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: هر ساله صدها نفر از شهروندان ایرانی بر اثر مصرف ماده‌ای سمی، به نام "قرص برنج" جان خود را از دست می‌دهند. علیرغم آنکه واردات، تولید و توزیع و فروش این ماده سمی از طریق مراجع قانونی مکررا ممنوع اعلام گردیده است، لیکن طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این ماده همچنان در صدر علل ایجاد مسمومیت و مرگ و میر ناشی از مسمومیت و خودکشی با مواد سمی در شهروندان ایرانی است. متاسفانه علیرغم همه تمهیدات بعمل آمده از سوی مسئولین، این ماده سمی همچنان به سادگی از طریق بعضی مغازه‌های خرده‌فروشی در سطح شهر در دسترس متقاضیان است.

 وی پیشنهاد داد که از طرف قوه قضائیه اعلام شود، افرادی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند در مرگ ناشی از مصرف آن نیز شریک هستند و باید عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را بپذیرند. به اعتقاد این وزارت اعلام چنین تصمیمی از سوی قوه قضائیه تاثیر بسیار مهمی در کاهش عرضه غیرقانونی این ماده سمی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha