سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی تازه از غرب به کشور خبر داد که از امروز منجر به بارندگی در شمال غرب، غرب و جنوب کشور خواهد شد.

رگبار شبانه در راه پایتخت/سامانه بارشی تازه به کشور وارد می‌شود

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی تازه از غرب به کشور خبر داد که از امروز منجر به بارندگی در شمال غرب، غرب و جنوب کشور خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: امروز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق در مرزهای شرقی کشور ادامه داشته و این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می شود.

احد وظیفه افزود: امروز سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور شده و موجب ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و از بعدازظهر به تدریج در دامنه های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر می شود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه فعالیت این سامانه علاوه بر نیمه غربی به تدریج برخی مناطق مرکز و شرق کشور را فرا گرفته و سبب افزایش ابر و بارش برف و باران خواهد شد همچنین شاخه جنوبی این موج در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و غرب کرمان سبب رگبار باران گاهی با رعد و برگ و وزش باد شدید خواهد شد.

به گفته وی، روز چهارشنبه اکثر مناطق کشور آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی خواهد داشت که در مناطق غرب و شمال غرب کشور بارش ها خفیف و پراکنده خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: امروز افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر رخ خواهد داد در بخش هایی از گیلان و اردبیل با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود و مجددا از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات به تدریج کاهش نسبی دما و بارش باران در سواحل  و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی پیش بینی می شود.

وظیفه ادامه داد: فردا سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و پس فردا چهارشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود همچنین فردا سه شنبه در برخی نقاط خوزستان احتمال پدیده گرد و خاک وجود دارد.

هوای تهران امروز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که به تدریج با افزایش ابر شاهد رگبار باران در اواخر وقت امروز خواهیم بود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز ۱۶ و ۷ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha