عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه، با بیان اینکه میزان خسارات مالی و جانی و بیکاری ناشی از زلزله موجب بروز مشکلات روحی بین مردم سرپل ذهاب شده است از ماموریت وزارت بهداشت به روانشناسان و مددکاران اجتماعی برای حضور در این مناطق خبر داد.

کمای روحی زلزله‌زدگان کرمانشاه در پی افزایش خسارات مالی و جانی

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه، با بیان اینکه میزان خسارات مالی و جانی و بیکاری ناشی از زلزله موجب بروز مشکلات روحی بین مردم سرپل ذهاب شده است از ماموریت وزارت بهداشت به روانشناسان و مددکاران اجتماعی برای حضور در این مناطق خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، فرهاد تجری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به پایش روانی 10 هزار خانواده در سر پل ذهاب توسط بنیاد ملی خانواده گفت: میزان خسارات مالی و جانی ناشی از زلزله کرمانشاه منجر به مشکلات روحی افرادی شده که دارایی و عزیزان خود را به طور ناگهانی از دست داده‌اند و این در حالی است که آنها در گذشته از رفاه نسبی برخوردار بودند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آسیب‌های روحی ناشی از زلزله در اولین روزهای بعد از وقوع آن به خوبی مشهود بود چرا که اکثر آنها در پی شوک ناشی از اتفاقاتی که افتاده بود در کمای روحی قرار گرفته بودند.

تجری یادآورشد: زلزله، افراد ساکن این مناطق را در شرایط بسیار بدی قرار داده است،  تاجاییکه حتی از یک سرپناه ثابت و دائمی هم بی‌بهره هستند کما اینکه در چادرها در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و معضلات مهم اجتماعی همچون بیکاری و عدم بهره‌مندی از منبع درآمد و امکانات رفاهی ناشی از آن نیز به این معضل دامن می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی و مسئولان توانسته‌اند به دلیل کمک‌های بسیاری که به این مناطق کرده‌اند، بخشی از مشکلات، آلام و دردهای این مردم آسیب‌دیده را برطرف کنند، از سوی دیگر تعدادی از روانشناسان و مددکاران اجتماعی نیز در پی ماموریتی که وزارت بهداشت به آنها داده بود برای مشاوره‌ روانی به این مناطق آمده و نقشی اثرگذار داشتند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: البته مردم کرمانشاه در پی تجربه‌ای که از آسیب‌های ناشی از جنگ داشتند که باعث از دست دادن کامل خانه و دارایی‌هایشان شده بود، از آستانه صبر و تحمل بالایی برخوردار هستند؛ ضمن اینکه زندگی مرزنشینی همراه با ایمان قوی از آنها انسان‌های محکمی ساخته است، تاجاییکه شاید مردم دیگر مناطق در مواجهه با چنین مشکلاتی طاقت نیاورده و قطعا در بین آنها آمار رو به رشدی از خودکشی و نابسامانی‌های اجتماعی رخ می‌داد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، تاکید کرد: بی‌تردید مشکلات کنونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تبعاتی را برای جوانان این منطقه به همراه خواهد داشت، بنابراین لازم است تا با همت مسئولان، مددکاران اجتماعی و مشاوران به سرعت زیرساخت‌ها برای تامین شرایط اسکان دائمی و امکانات رفاهی را فراهم کنند که از گسترش دامنه آسیب‌های اجتماعی ناشی از این واقعه ممانعت به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha