یک پژوهش جالب از محققان نشان داد بدبین بودن مزایای غافلگیرکننده‌ای دارد.

بدبینی مزایای غافلگیرکننده‌ای دارد!

سلامت نیوز: یک پژوهش جالب از محققان نشان داد بدبین بودن مزایای غافلگیرکننده‌ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، اکثر مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند: خوش‌بین یا بدبین. مردم خوش‌بین همیشه خوشحال هستند، در حالی که بدبین‌ها برای بدترین‌ها در زندگی آماده می‌شوند. یک مطالعه جدید نشان داده است که مزایایی برای بدبینی وجود دارد.

مردان و زنان در سراسر جهان از تفکر مثبت به عنوان راهی برای دستیابی به سلامت، ثروت و شادی استفاده می‌کنند که به آنها خوش‌بین گفته می‌شود. این روش تفکر به آنها کمک می‌کند تا موانع چالش‌برانگیز را در شرایطی که تصور می‌شود فائق آمدن بر آنها غیر ممکن است، از سر راه بردارند.

خوش‌بین بودن فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که مزایایی برای بدبینی نیز وجود دارد.

از آنجا که بدبین‌ها همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند، علاوه بر اینکه انتظارات و توقعات کمتری دارند، اغلب برای بدترین شرایط آماده می‌شوند.

بدبین‌ها تمایل دارند مسائل و کارها را شخصا به عهده بگیرند.

محققان نوع جدیدی از بدبینی را که به عنوان بدبینی دفاعی شناخته می‌شود، پیدا کرده‌اند. افرادی که از تفکر منفی به شیوه‌ای برای کمک به رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند جزو این دسته قرار می‌گیرند.

شواهد حاکی از آن است که این روش جدید تفکر می‌تواند به بدبین‌ها کمک کند و همچنین مزایای غیرمنتظره‌ای را به همراه داشته باشد.

در این مطالعه، محققان دریافتند که بدبینی دفاعی راهی برای افرادی است که از اضطراب رنج می‌برند تا به مدیریت علائم کمک کنند. به عنوان مثال، به جای اینکه فرار از چالش‌های زندگی داشته باشند، از بدبینی دفاعی خود برای قرارگیری در مسیر درست و تصمیم‌گیری بهتر استفاده می‌کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد که بدبینی دفاعی می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان و دانشجویان در هنگام حضور در کالج و دانشگاه شود. بعضی از دانشجویان نه تنها توانایی اعتماد به نفس خود را افزایش دادند، بلکه از نتایج منفی که فکر می‌کردند دچار آن خواهند شد نیز پیشگیری کردند.

چه خوش‌بین باشید چه بدبین، زندگی مملو از چالش‌ها است که دیدن پیامدهای مثبت آن را دشوار می‌سازد.

محققان دیگر دوقلوها را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که افراد به دلایل خاصی بدبین می‌شوند.

"اریک اس.کیم"، یکی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد می‌گوید: مطالعات روی دوقلوها نشان می‌دهد که این میزان حدود 25 درصد قابل انتقال است، اما به این معنی است که 75 درصد آن ناشی از شرایط اجتماعی یا شرایط تحت کنترل ماست.

بهترین چیزهایی که مردم می‌توانند برای سلامت خود انجام دهند، یادگیری چگونگی مثبت اندیشیدن است.

فعالیت‌های دیگری که ممکن است به مردم کمک کند مثبت اندیش‌تر باشند این است که از لحظه‌های خوشح در زندگی، حیوانات یا طبیعت عکس بگیرند و تفکر کردن در آرامش و خلوت را یاد بگیرند.

"مارتین سلیگمن" نویسنده مجله "Authentic Happiness" اکیدا توصیه می‌کند که یک دفترچه داشته باشید تا هر شب حداقل سه مورد مثبت را که در طول روز برایتان اتفاق افتاده است و دلیل این که چرا اتفاق افتاده است را بنویسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha