سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 238708

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: با پیشگیری از چاقی در کودکی و نوجوانی از چاقی در بزرگسالی جلوگیری کنید.

پیامدهای اضافه وزن و چاقی در کودکان

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: با پیشگیری از چاقی در کودکی و نوجوانی از چاقی در بزرگسالی جلوگیری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«محمدرضا صائینی»  با اشاره به این‌که امروز چاقی دوران کودکی و نوجوانی به شکل یک مشکل سلامت همگانی در آمده و به سرعت در حال افزایش است، گفت: چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود به‌طوری که 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می‌توان از چاقی در بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: از پیامدهای اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان می‌توان به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی، کبد چرب اشاره کرد.

صائینی با بیان علل بروز اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان گفت: علت اصلی اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، نداشتن تعادل انرژی میان کالری دریافتی و کالری مصرف شده است، که به عواملی نظیر تغییر الگوی زندگی و بی تحرکی وابسته است.

این مسئول با اشاره به این‌که الگوی غذای کودکان و نوجوانان به سمت افزایش مصرف غذاهای پر انرژی و ناسالم که دارای چربی و قند بالا و ویتامین، مواد معدنی کم هستند تغییر یافته است، گفت: گرایش این گروه امروز بیشتر به سمت فست‌فودها، نوشابه گازدار، مواد قندی و شیرین و مصرف کم سبزی و میوه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha