محققان پی بردند ابتلا به افسردگی برای مدت طولانی می تواند موجب تغییر در مغز شود.

افسردگی بلندمدت به ساختار مغز آسیب می رساند

سلامت نیوز:محققان پی بردند ابتلا به افسردگی برای مدت طولانی می تواند موجب تغییر در مغز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مطالعه محققان مرکز سلامت روان در اونتاریو کانادا نشان می دهد افرادی که برای مدت طولانی دچار افسردگی درمان نشده هستند و بیش از یک دهه بطول انجامیده است، در مقایسه با افرادی که کمتر از ۱۰ سال مبتلا به افسردگی درمان نشده بودند، التهاب مغزی بیشتری داشتند.

«جف مایر»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «التهاب بیشتر مغز واکنش متداول در  پیشرفت بیماری های مغزی نظیر آلزایمر و پارکیسنون است.»

در این مطالعه، گروهی از افراد با بیش از ۱۰ سال ابتلا به افسردگی و گروه دیگر با کمتر از ۱۰ سال ابتلا به افسردگی و همچنین گروهی بدون افسردگی به عنوان گروه مقایسه حضور داشتند.

در این مطالعه، التهاب مغز با استفاده از نوعی تصویربرداری مغز موسوم به PET اندازه گیری شد.

سلول های ایمنی مغز موسوم به میکروگلیا در واکنش التهابی مغز به آسیب یا صدمه به مغز نقش دارند اما التهاب بیش از حد زیاد با سایر بیماری های مغزی و همچنین افسردگی مرتبط است.

زمانیکه میکروگلیا فعال می شوند موجب ایجاد پروتئین TSPO بیشتری می شود؛ TSPO نشانه التهاب است که با استفاده از تصویربرداری PET قابل مشاهده است.

محققان دریافتند میزان PET در مناطق مختلف مغز افراد مبتلا به افسردگی بلندمدت حدود ۳۰ درصد بالاتر بود. همچنین گروه مبتلا به افسردگی بلندمدت در مقایسه با افراد فاقد این بیماری دارای میزان بالاتر TSPO بودند.

  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha