معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: با توجه به پویش ارمغان ٢ برای آزادی زنان زندانی با جرایم غیرعمد، همه مردم به ویژه خیران و نیکوکاران برای این موضوع کمک کنند.

ابتکار: همه برای آزادی زنان زندانی کمک کنند

سلامت نیوز: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: با توجه به پویش ارمغان ٢ برای آزادی زنان زندانی با جرایم غیرعمد، همه مردم به ویژه خیران و نیکوکاران برای این موضوع کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز، «معصومه ابتکار» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: پویش ارمغان ٢ برای دومین سال با همکاری ستاد دیه کشور، سازمان زندان های کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به اجرا گذاشته شده است تا بانوانی که جرم غیرعمد دارند، به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
وی اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته بناست که طرح جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی این بانوان در کشور اجرا شود تا مادرانی که به خاطر مسائل مالی و جرایم غیرعمد در زندان هستند در شب عید پای سفره هفت سین عید نوروز در کنار خانواده هایشان باشند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ٢٥٠ زن به خاطر مسائل مالی در زندان به سر می برند، اضافه کرد: آزادی این زنان همت همه نیکوکاران و خیران را می طلبد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: سفره ای برای آزادی زنان گسترده شده است و امیدواریم همه پای این سفره بیایند تا مادران جامعه بار دیگر در کنار خانواده شان باشند.
وی تصریح کرد: همه تلاش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری این است که بتواند با همکاری خیران و نیکوکاران، تعدادی یا همه این بانوان را به آغوش خانواده ها بازگرداند؛ البته این موضوع به همت خیران مرتبط است که تا چه میزان کمک کنند.
ابتکار ادامه داد: همچنین با مدیران کل امور بانوان استانداری های سراسر کشور هماهنگی شده تا با خیران و نیکوکاران استان ها برای کمک به زنان زندانی صحبت کنند تا شاید تعداد بیشتری از این زنان از زندان آزاد شوند.
به گفته وی، این پویش از ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا (س) برای آزادی این تعداد زن زندانی برگزار می شود که امیدواریم بتوان تعداد زیادی از این 250 زن زندانی را به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردانیم.

در پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن آغاز شده، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.


معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشارکت در این پویش را از روش های مختلف از جمله استفاده از کد دستوری #101*780* و شماره حساب های ستاد دیه کشور به نام بانک ملی ایران و به شماره حساب 0155550000004 و شماره کارت آن ستاد به شماره 6037991199517503 اعلام کرده است.
سال گذشته با استناد به گزارش مکتوب ستاد دیه کشور با 600 میلیون تومان 32 زن زندانی آزاد شدند که این موضوع با برگزاری جشن گلریزان در راستای اولین پویش مردمی ارمغان آزادی ویژه زنان زندانی با جرائم غیرعمد اتفاق افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha