قائم مقام وزیر بهداشت گفت: همه افراد جامعه باید به تناسب از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند در این زمینه نباید تبعیض قائل شد؛ دسترسی همه افراد به خدمات بهداشتی باید برابر باشد.

بیش از ۱۵ هزار پزشک هیچ کار طبابتی انجام نمی‌دهند

سلامت نیوز:  قائم مقام وزیر بهداشت گفت: همه افراد جامعه باید به تناسب از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند در این زمینه نباید تبعیض قائل شد؛ دسترسی همه افراد به خدمات بهداشتی باید برابر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ایرج حریر چی پیش از ظهر روز پنجشنبه در حاشیه ششمین آئین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون عنوان کرد: متاسفانه نتوانسته ایم فرهنگ ایثارگری های انجام شده در دوران دفاع مقدس را به صورت نهادینه و سیستماتیک در جامعه حاکم کنیم، این موضوع باید مورد آسیب شناسی جدی قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته اند به سن میان سالی رسیده اند بدون آنکه از تجربیاتشان برای نسل جوان بگویند، باید برای انتقال این اندیشه برنامه هایی داشته باشیم. سیستمی در این زمینه ساخته شده و مسئولان گمان می کنند که این سیستم به درستی فعالیت می کند در صورتی که این موضوع صحت ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: برای اجرای عدالت در نظام سلامت باید در سراسر کشور به صورت هم زمان برنامه هایی در دست اجرا قرار بگیرد. همه افراد جامعه باید به تناسب از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند در این زمینه نباید تبعیض قائل شد؛ میزان دسترسی افراد به خدمات بهداشتی باید برابر باشد.

حریر چی با انتقاد از میزان بالای ارائه رشته های تخصصی پزشکی در تهران گفت:  ۴۸ تا ۶۰ رشته تخصصی پزشکی تنها در دانشگاه های مرکز کشور ارائه می شوند، وزارت بهداشت نیز هیچ گونه نظارتی در این خصوص ندارد. از سوی دیگر ۱۵ هزار ۵۶۰ نفر از فارغ التحصیل های رشته های پزشکی که شماره نظام پزشکی نیز گرفته اند، یک بار هم به سازمان نظام پزشکی مراجعه نکرده اند و هیچ کار طبابتی انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه در کشور هشت میلیون نفری اتریش هفت هزار پزشک ایرانی وجود دارد؛ اما در برخی از شهر های کشورمان با مشکل کمبود یک جراح یا رادیولوژیست مواجه هستیم، تصریح کرد: در دانشگاه اهواز تنها ۴ جراح مغز و اعصاب فعالیت می کند و این در حالی است که  در برخی از خیابان های تهران مطب بیش از ۳۰ پزشک جراح مغز و اعصاب وجود دارد؛ این مسئله ضرورت توزیع عدالت در نظام سلامت را دو چندان می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha