یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 239065

اغلب متخصصان می‌گویند دلیل جوش‌زدن دقیقاً مشخص نیست اما برخی خوراکی‌ها معمولاً موجب جوش‌زدن بیشتر می‌شوند.

چه موادی بیشتر باعث جوش زدن می‌شوند؟

سلامت نیوز: اغلب متخصصان می‌گویند دلیل جوش‌زدن دقیقاً مشخص نیست اما برخی خوراکی‌ها معمولاً موجب جوش‌زدن بیشتر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، در ادامه این مطلب برخی از این خوراکی‌ها را برمی‌شماریم و نیز جایگزینی برای آنها ارائه خواهیم کرد.

 مغزها:
احتمالاً دلیل آنکه مصرف مغزها باعث جوش زدن می‌شود میزان زیاد امگا-6 آنهاست. همه مغزها دارای اسید‌های چرب امگا3 و امگا6‌ است که برای سلامت بسیار ضروری است. اسید‌های امگا3 ضد التهاب و امگا 6 التهاب‌زا هستند. از آنجا که جوش زدن فرآیندی التهابی است می‌توان به سادگی نتیجه گرفت که مغز‌هایی که مقادیر امگا 6 بیشتری دارند می‌توانند احتمال جوش زدن را بیشتر کنند. گردو و بادام از جمله چنین مغزهایی است. بادام زمینی و فندق کمترین میزان امگا6 را دارند. برای دریافت امگا 3 لازم برای بدن، می‌توانید به جای خوردن انواع آجیل، تنها از مغز تخمه‌ها استفاده کنید که نسبت امگا 6 آنها کمتر است.

 شکر:
شکر تصفیه شده موجب بالا رفتن ناگهانی قند خون و جوش زدن می‌شود. در اینجا باید اشاره کرد که آرد سفید نیز دقیقاً همین اثر را دارد. تا حد امکان از انواع قند مصنوعی و سیروپ‌ها اجتناب کنید و قند مورد نیاز خود را از میوه‌هایی چون سیب و توت فرنگی تأمین کنید. در نظر داشته باشید موز، انبه و میوه‌های خشک نیز قند زیادی دارند.


 سویا:
همان‌طور که بدن انسان هورمون استروژن تولید می‌کند، گیاهان نیز هورمون فیتواستروژن دارند. فیتو استروژن‌ها در میزان تولید استروژن نیز تأثیر می‌گذارند. در شرایطی که فرد مشکل غددی منجر به اختلال هورمون استروژن دارد، مصرف سویا می‌تواند عاملی برای بروز جوش باشد.
فراموش نکنید فیتواستروژن‌ها به خودی خود موجب جوش زدن نمی‌شوند و فقط در افرادی که استروژن خون آنها از حد طبیعی بسیار بالاتریا بسیار پایین‌تر است مشکل ساز خواهد بود. با توجه به اینکه سویا منبع غنی از پروتئین است، در صورتی که خوردن آن برای شما مشکل ایجاد می‌کند، پروتئین گوشتی و تخم مرغ بهترین جایگزین‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha