یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 239066

انجام "حجامت" از جمله تدابیر برای پیشگیری از بیماری‌های فصل بهار است.

انجام "حجامت" برای پیشگیری از بیماری‌های فصل بهار

سلامت نیوز: انجام "حجامت" از جمله تدابیر برای پیشگیری از بیماری‌های فصل بهار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم،؛ از دیدگاه طب سنتی، بهار طبیعت از نیمه‌های اسفند ماه آغاز می‌شود و برای پیشگیری از بیماری‌های فصل بهار باید تدابیر پاکسازی خون را به کار گرفت.

 بهار فصل به حرکت در آمدن مواد و اخلاطی است که در فصل زمستان راکد بودند, این جوشش موجب بروز بیماری‌های خاص بهاره می‌شوند از جمله خون دماغ, خونریری لثه, کهیر, خارش, جوش‌ها و دمل‌های پوستی, حملات فشار خون سکته قلبی و مغزی ناشی از غلبه خون و آلرژی‌های فصل بهار است.

قرمزی, خارش و سوزش چشم‌ها که همه ساله در فصل بهار عود می‌کند ناشی از همین جوشش اخلاط است, خوردن دمنوش "عناب و گشنیز " و شستن چشم‌ها با آن راهکاری ساده برای درمان است.

بهترین تدابیر پیشگیری از بیماری‌ها در فصل بهار

1_ کاهش حجم خون از طریق خارج کردن خون از بدن از طریق فصد یا حجامت

2_ ایجاد اسهال ملایم

 افرادی که هر ساله در فصل بهار دچار کهیر, خارش, عطسه و آبریزش بینی می‌شوند, بهتر است از همین روزهای پایانی زمستان رژیم آش سبزیجات را شروع کنند, ترکیبات رایج این آش شامل انواع سبزی از جمله گشنیر اسفناج به همراه جو پرک, زرشک, آلو بخارا و گوشت فیله مرغ است.

 مصرف آش سبزیجات در فصل بهار از جمله توصیه‌های حکمای طب سنتی ایران بوده که از طریق افزایش دفعات اجابت مزاج کمک به کاهش امتلا و جوشش خون می‌شود, در فصل بهار مقدار مصرف گوشت را کاهش دهید و بیشتر از غذاهای سبک و لطیف استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha