یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 239089

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانوادهی مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: مردان توجه بیشتری به سلامتی‌شان داشته باشند.

مردان بی‌توجه به سلامت خود

سلامت نیوز:مدیر گروه سلامت جمعیت و خانوادهی مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: مردان توجه بیشتری به سلامتی‌شان داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر «ناصر رهبری» ، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این‌که مردان محور اصلی اقتصاد خانواده به شمار میآیند و با مشغله‌های کاری زیادی مواجه هستند، کم‌تر از بانوان مراقب سلامت خود هستند، به طوری‌که بیشترین مراجعان به کلینیک‌ها و بیمارستانها را زنان تشکیل میدهند.

وی افزود: سوانح و حوادث نخستین علت مرگ و میر مردان است که این نیز از رعایت نکردن ایمنی ناشی میشود. سرطان پروستات، پوست و بیماریهای قلبی و عروقی نیز از دیگر علل شایع مرگ و میر در مردان هستند که به‌علت مواجهه‌های شغلی بیش از بانوان به این بیماریها دچار میشوند.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانوادهی مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به هفتهی سلامت مردان خاطرنشان کرد: اول تا هفتم اسفند ماه به عنوان هفتهی ملی سلامت در کشور ما نامگذاری شده است و هر سال شعاری از سوی سازمان بهداشت جهانی برای این هفته اعلام میشود. شعار امسال هفتهی سلامت مردان «ورزش، کلید طلایی سلامت مردان» است که این نیز بر اهمیت ورزش و اثرات زیان‌آور کم‌تحرکی اشاره دارد.

رهبری با برشماری برخی اقدامات مرکز بهداشت استان در راستای ارتقاء سلامت مردان گفت: چاپ پوستر، پمفلت و ارائهی مطالب آموزشی به مراجعان در مراکز بهداشت استان، برگزاری برنامههای ورزشی در پارکها و مراکز عمومی با هماهنگی شورای ادارای استان با محوریت آقایان و ارائهی خدمات مراقبت از سلامت رایگان برای مردان در همه مراکز از جمله اقدامات مرکز بهداشت استان در این راستا بشمار میآید.

وی از برگزاری دو برنامهی ورزش همگانی در تبریز خبر داد و گفت: برگزاری کوهپیمایی در ششم اسفندماه به مقصد کوه «عون بن علی» تبریز و برگزاری همایش پیاده‌روی در «ایل گلی» در دوازدهم اسفند ماه سال جاری از دیگر اقدامات مرکز بهداشت استان است.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانوادهی مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش رسانهها در ارتقاء سلامت مردان خاطرنشان کرد: پخش اهمیت موضوع از رسانههای دیداری و شنیداری و انجام حرکات نمادین مانند برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی، گام‌های موثری در ارتقاء سلامت مردان محسوب میشوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha