دبیردومین سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی گفت: موفقیت پیوند سلول های بنیادی در درمان بیماری استخوان مرمری استئوپتروزیس در صورت تشخیص در سن پایین بسیاربالا است.

افزایش موفقیت در درمان استخوان مرمری با سلول های بنیادی

سلامت نیوز:دبیردومین سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی گفت: موفقیت پیوند سلول های بنیادی در درمان بیماری استخوان مرمری استئوپتروزیس در صورت تشخیص در سن پایین بسیاربالا است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر شروین بدو امروز یکشنبه در نشست خبری سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی با بیان اینکه بیمارانی که در سن پایین تشخیص داده می شوند قابل درمان هستند، افزود:تاخیر تکاملی کودکان و بزرگ شدن اندام هایی مانند کبد و طحال می تواند از علائم این بیماری باشد.
رئیس مرکز طبی کودکان ادامه داد:اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشوند، کودک با استفراغ مکرر، کاهش سطح هوشیاری، کری و کوری مواجه می شود که در این مرحله معمولا درمان بسیار سخت است.
وی ادامه داد:استخوان افراد مبتلا به بیماری استئوپتروزیس به قدری ضخیم است که به اعصاب این افراد فشار می اورد و جلوی رشد مغز و عصب بینایی و شنوایی آنان را می گیرد.
وی با اشاره به اینکه این کودکان معمولا دچار پسرفت تکاملی می شوند، اظهار کرد: در نوع شدید این بیماری کودکان دچار نابینایی، ناشنوایی و تشنج های مکرر می شوند.

وی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی با همکاری مرکز طبی کودکان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 17 اسفند ماه در سالن همایش مرکز طبی کودکان برگزار می شود.
بدو با اشاره به اینکه در این رویداد علمی آخرین یافته های درمان اختلالات مغز و اعصاب با استفاده از سلول های بنیادی ارایه می شود، گفت: در این مراسم هم مباحث علوم پایه و هم مرتبط با بالین مطرح می شود.
وی ژن درمانی در بیماری های مغز و اعصاب، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در ترمیم عصب، چالش های سلول درمانی در بیماری های اعصاب، اخلاق پزشکی و سلول درمانی در بیماری های اعصاب، آینده پزشکی بازساختی و سلول درمانی در بیماری های اعصاب و جایگاه ایران در حوزه سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی و بیماری های اعصاب را از جمله محورهای این برنامه برشمرد.
بدو ادامه داد که 26 مقاله از استادان انتخاب شده که از این تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود. از دانشجویان 10 مقاله انتخاب شده که 5 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه می شود.
وی اظهار کرد: بیماری های اختلالات مغز و اعصاب کودکان و بزرگسالان، جزو اختلالات پیچیده و مهمی هستند که سبب می شود توانایی های فرد در مهارت هایی که دارد، تحت شعاع قرار گیرد.
بدو افزود: درمان های جدید و نوین یکی از موارد است که نوید بخش بهبودی بیماران دچار مشکلات عصبی است. یکی از این موارد استفاده از سلول های بنیادی است که در درمان بیماری های مغز و اعصاب استفاده می شود.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی نیز به تعداد پیوند انجام شده در مرکزطبی کودکان اشاره کرد و گفت: از اواخر شهریور ماه سال گذشته تا کنون 130 پیوند سلول های بنیادی اطفال در این مرکز انجام شده است.
دکتر محمدجواد محسنی اظهار کرد: از این تعداد 5 نفر فوت کردند که این آمار نشان دهنده درصد بالای ماندگاری پیوند است که افتخاری بزرگ برای کشور است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد پیوند های انجام شده از بیماران غیراستان تهران هستند، گفت: از مجموع پیوندهای سلول های بنیادی سه پیوند از کشورهای عراق، لبنان و دبی هستند.
محسنی به موفقیت های کشور در زمینه هایی مانند نانو، بایو تکنولوژی و سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: یکی از راه های ترویج این علوم آشنا کردن دانش آموزان با این فناوری ها است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استان البزر به عنوان قطب دانش آموزی سلول های بنیادی انتخاب شده است، گفت: استان اصفهان هم در حوزه زیست شناسی به عنوان قطب در نظر گرفته شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha