محققان دریافته اند فوتبال بازی کردن به طورمنظم ممکن است موجب تغییرات ساختاری در قلب و افزایش ریسک اختلال در ضربان قلب در سنین بالاتر شود.

ارتباط فوتبال با افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی

سلامت نیوز:محققان دریافته اند فوتبال بازی کردن به طورمنظم ممکن است موجب تغییرات ساختاری در قلب و افزایش ریسک اختلال در ضربان قلب در سنین بالاتر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه نشان می دهد افرادی که فوتبال بازی می کنند ۵.۵ بار بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، از جمله سایر نشانه های امواج الکتریکی غیرطبیعی قلب، در مقایسه با افراد غیرورزشکار هستند.

فیبریلاسیون دهلیزی باعث تپش قلب، سرگیجه و درد قفسه سینه می شود و خطر سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

«درموت فلان»، سرپرست تیم تحقیق از کلینیک کلیولند اوهایو، در این باره می گوید: «ما می دانیم که فعالیت ورزشی موجب افزایش طول عمر می شود و فواید متعددی برای سیستم قلبی-عروقی دارد، اما یافته های جدید نشان می دهد این گروه از ورزشکاران حرفه ای در سنین بالا گرفتار برخی مشکلات قلبی هستند.»

محققان این مطالعه ۴۶۰ بازیکن سابق لیگ ملی فوتبال را مورد بررسی قرار دادند. آنها نتایج را با ۹۲۵ فرد از جمعیت عمومی با شرایط سنی و نژادی مشابه مقایسه کردند.

همچنین بازیکنان فوتبال در مقایسه با افراد غیرورزشکار دارای ضربان قلب پایین تری در حال استراحت هستند که معمولا نشانه سلامت قلب و عروق است و می تواند علائم فیبریلاسیون دهلیزی را پنهان کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha