دبیر علمی همایش بهاره چشم‌پزشکی با اشاره به اینکه دیابت تأثیر مستقیمی بر روی چشم دارد،گفت: دیابت شانس ابتلا به آب مروارید را در افراد ۵ برابر می‌کند.

بیماران دیابتی 5 برابر بیشتر به آب مروارید مبتلا می‌شوند

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش بهاره چشم‌پزشکی با اشاره به اینکه دیابت تأثیر مستقیمی بر روی چشم دارد،گفت: دیابت شانس ابتلا به آب مروارید را در افراد ۵ برابر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ خلیل قاسمی فلاورجانی در نشست خبری همایش بهاره چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت: این همایش دومین دوره است که برگزار شده و مجموعه‌ای از همایش‌های داخلی را شامل می‌شود که اگر الگویی برای سایر گروه‌های آموزشی باشد موفقیت‌های زیادی در حوزه علم و فناوری در کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: 170 سخنران در این همایش در حوزه‌های علوم بالینی و پایه خواهیم داشت و تعداد زیادی مقاله و پوستر جهت ارائه به دبیرخانه کنگره واصل شده است همچنین دانشگاه‌های مختلفی در برگزاری آن مشارکت دارند.

دبیر علمی همایش بهاره چشم‌پزشکی در ادامه به موضوع دیابت و مشکلات چشمی اشاره کرد و گفت: متأسفانه شیوع دیابت در جامعه ما رو به افزایش است این مسأله برای فشار خون نیز وجود دارد که این موارد به طور مستقیم بر روی شبکیه چشم آسیب رسانده و آن را دچار مشکل می‌کند.

این چشم‌پزشک سیستم شهرنشینی، زندگی مدرن و استفاده از فست‌فودها را در بروز دیابت مؤثر برشمرد و گفت: زمانی که به شبکیه آسیب وارد شد متأسفانه دیگر تلاشی برای برگشت آسیب چشم به حالت عادی نمی‌توان انجام داد و همه اقدامات گام‌هایی برای پیشگیری از نابینایی است.

قاسمی فلاورجانی تأکید کرد: افراد به محض اینکه از اطلاع خود به دیابت نوع 2 آگاهی یافتند باید معاینات دوره‌ای حداقل سالانه انجام دهند.

وی عنوان کرد: افراد دیابتی شانس ابتلای آنها به آب مروارید 5 برابر بوده و فشار چشم آنها نیز بیشتر است. بنابراین توجه به معاینات دوره‌ای چشمی در آنها امری ضروری به شمار می‌رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha