نیازی نیست فردی ریز بین و با دقت باشیم؛ کافی است هر روز نگاهی به محیط اطرافمان داشته باشیم تا جمعیت مشتاق سلفی گرفتن را ببینیم. در واقع، امروز دیگر سلفی به بخشی از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است، بخشی که می تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی ما داشته باشد.

عکس سلفی، آمار جراحی پلاستیک بینی را افزایش داده است

سلامت نیوز:  نیازی نیست فردی ریز بین و با دقت باشیم؛ کافی است هر روز نگاهی به محیط اطرافمان داشته باشیم تا جمعیت مشتاق سلفی گرفتن را ببینیم. در واقع، امروز دیگر سلفی به بخشی از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است، بخشی که می تواند تأثیرات عمیقی بر زندگی ما داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است برای بسیاری از افراد سلفی گرفتن امری عادی باشد که هر روز و در مکان های مختلف آن را انجام می دهند؛ اما واقعیت این است که همین رفتار تنیده شده در زندگی روزمره ما نقشی مهم در تغییرات جسمانی ایفا می کند. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که رواج عکس های سلفی رقم زده است، افزایش آمار جراحی زیبایی بینی است.

از آنجایی که هنگام سلفی گرفتن فاصل  ه میان صورت و دوربین کمتر از حد طبیعی است اعضای صورت به ویژه بینی 30 درصد بزرگ تر نشان داده می شوند. از طرف دیگر 45 درصد افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند اذعان کرده اند مهم ترین هدف آنها از این عمل ارائه یک تصویر بهتر در فیسبوک و توییتر است. به عبارت دیگر، نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است عکاسی از زاویه نزدیک تأثیر به سزایی در تصمیم های اشخاص برای تغییر ویژگی های صورت دارد.

به گفته بسیاری از جراحان پلاستیک، این روزها افراد زیادی در حالی به آنها مراجعه می کنند که مجموعه ای از عکس های سلفی خود را به پزشک نشان می دهند و از او می خواهند بینی بزرگشان را کوچک تر کند. بنابراین، آن گونه که یافته های به دست آمده از طریق یک مدل ریاضی طراحی شده نشان می دهد، سلفی ها با بزرگ تر نشان دادن بخشی از صورت ما به ویژه بینی تأثیری مستقیم در تصمیم گیری برای انجام جراحی پلاستیک بینی دارند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha