مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: وضعیت فرونشست‌ها در این استان هر سال وخیم‌تر از سال‌ قبل می‌شود.

عکس/خطر فرونشست‌ زمین در سمنان بیخ گوش ریل راه‌آهن

سلامت نیوز:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: وضعیت فرونشست‌ها در این استان هر سال وخیم‌تر از سال‌ قبل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی‌نقی حیدریان در خصوص آخرین وضعیت فرونشست‌ها در استان اظهار کرد: متاسفانه پدیده فرونشست زمین‌ در استان سمنان روز به‌روز بیشتر می‌شود.

وی مهم‌ترین دلیل وقوع این پدیده را خالی شدن سفره‌های زیرزمینی از آب برشمرد و افزود: از آنجا که اتفاق مهمی در سفره‌های آبی دشت‌های استان نیفتاده پدیده فرونشست زمین نیز هم‌چنان ادامه دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص مهم‌ترین مناطق درگیر این پدیده گفت: فرونشست‌ها تنها محدود به یک نقطه استان نیست اما در نقاطی مثل جنوب وادی السلام به سمت شهرستان سرخه و صوفی‌آباد، در جاده نظامی و روستای اعلا، در مناطقی از شهرستان دامغان و...نیز شاهد این پدیده هستیم.

 

وی با بیان این‌که چند دستگاه متولی این امر هستند، ادامه داد: وظیفه منابع طبیعی بحث آبخیزداری در سرشاخه‌هاست و کمتر به مناطق جنوبی که این فرونشست‌ها در آن اتفاق افتاده ورود پیدا می‌کند.

حیدریان از تشکیل یک کمیته برای بررسی معضل فرونشست‌ها در استانداری سمنان خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های متولی و از جمله منابع طبیعی استان نیز در این کمیته عضویت دارند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ماموریت و دغدغه این کمیته کند کردن روند فرونشست‌هاست که امیدواریم که با برنامه‌هایی که اجرایی می‌کند بتواند این روند را حداقل کندتر کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تهدید خطوط ریلی از طریق این فرونشست‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در بحث فرونشست‌ها خطر بزرگی است که ریل راه‌آهن را تهدید می‌کند و در صورت بروز حادثه‌ای در این بخش، عواقب ناخوشایندی خواهد داشت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha