دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 239192

درحالیکه بخش‌هایی از جهان تقریبا بیماری سرخک را از خود دور کرده‌اند، اروپا همچنان با چالش شیوع گسترده این بیماری روبروست.

چرا سرخک در اروپا شایع است؟

سلامت نیوز:درحالیکه بخش‌هایی از جهان تقریبا بیماری سرخک را از خود دور کرده‌اند، اروپا همچنان با چالش شیوع گسترده این بیماری روبروست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری سرخک هنوز مشکل بزرگی در بخش‌هایی از آفریقا و آسیاست که شیوع آن بر کودکان مبتلا به سوء تغذیه و مبتلایان به بیماری‌هایی همچون سل و ایدز تاثیر مرگباری دارد. بیشتر ۸۹ هزار مورد فوت ناشی از سرخک در جهان هر سال در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد.

در اروپا، در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار مورد سرخک و ۳۵ مورد فوت گزارش شده که نسبت به سال قبل آن افزایش چهار برابری داشته‌ است. رومانی و ایتالیا با گسترده‌ترین شیوع بیماری سرخک روبرو هستند که در هر یک از آن‌ها بیش از ۵۰۰۰ مورد گزارش شده‌ است.

سرخک در میان مسری‌ترین بیماری های جهان است. این ویروس از طریق سرفه یا عطسه کردن در هوا پخش می‌شود. این بیماری با واکسنی که از دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت قابل پیشگیری است. در برخی از مناطق ایتالیا نرخ واکسیناسیون حدود ۸۵ درصد است که یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها را در اروپا دارد.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین شیوع این بیماری در برخی از کشورها همچون اوکراین، یونان، رومانی گزارش شده که مقامات آن‌ها بر کاهش پوشش واکسیناسیون و وجود مشکل در تامین واکسن تاکید کرده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha