شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 239540

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص اولویت‌های اصلی حوزه بهداشت، گفت: برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ گام به گام اجرا خواهد شد و در این راستا ۱۲ برنامه را دنبال خواهیم کرد.

اجرای برنامه پزشک خانواده در ۱۲ گام تا ۱۴۰۲

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص اولویت‌های اصلی حوزه بهداشت، گفت: برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ گام به گام اجرا خواهد شد و در این راستا ۱۲ برنامه را دنبال خواهیم کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه اصلاح پرونده الکترونیک سلامت و ثبت برخط خدمات، استقرار نظام پایش و ارزشیابی و اصلاح نظام پرداخت و تخصیص منابع مبتنی برعملکرد از اولویت‌های حوزه بهداشت محسوب می‌شود، افزود: سامانه‌هایی که در ارتباط با ثبت رخداد‌های سلامت است نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ گام اجرای برنامه پزشک خانواده در یک سال محقق نمی‌شود، بلکه طبق برنامه ریزی‌ها تا سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، گفت: روسای دانشگاه‌ها باید براین ۱۲ گام تمرکز کنند و بر اجرایی کردن آن‌ها نظارت کنند و توجه شود که تمام دانشگاه‌ها باید براساس یک مدل واحد برنامه پزشک خانواده را اجرایی کنند و هر استانی که از مدل دیگری تبعیت می‌کند، باید خود را براساس این ۱۲ گام تطبیق دهد.

رئیسی اظهارداشت: یکی از برنامه‌هایی که بسیار اهمیت دارد، تقویت دفاتر سلامت است که حمایت روسای دانشگاه‌ها را می‌طلبد، و این برنامه در تهران و چند دانشگاه به صورت پایلوت اجرا شده است و با استقرار این خدمت، بار کاری روسای دانشگاه‌ها کم شده و بدون هزینه و باکیفیت بیشتری می‌توان نظارت‌ها را بر بهداشت محیط افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha