معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عوارض طلاق در دخترانی که در سن کمتر از 18 سال ازدواج کرده اند، شدیدتر و بیشتر از زنانی است که در سنین بزرگسالی ازدواج می کنند بطورمثال کودک 13 ساله هنگام طلاق، عوارض روحی و روانی شدیدتری متحمل می شود.

عوارض طلاق در دختران بیوه کمتر از 18 سال بیشتر است

سلامت نیوز:  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عوارض طلاق در دخترانی که در سن کمتر از 18 سال ازدواج کرده اند، شدیدتر و بیشتر از زنانی است که در سنین بزرگسالی ازدواج می کنند بطورمثال کودک 13 ساله هنگام طلاق، عوارض روحی و روانی شدیدتری متحمل می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید  افزود: ازدواج در سنین کمتر از 18 سال از نظر دینی اشکال ندارد و این ازدواج ها، ثبت قانونی هم می شود اما به هرحال وقتی ازدواج در سن کودکی انجام می شود، کودک به بلوغ روانی و اجتماعی کافی نرسیده و از عهده مهارت های زندگی مشترک برنمی آید.
وی تصریح کرد: ما همسرکودکی را به شکل یک مشکل می دانیم؛ برخی از کودکانی که ازدواج می کنند، زندگی آنان به طلاق منجر می شود و عوارض روحی و روانی شدیدی روی آنان بر جا می گذارد.


وی خاطرنشان کرد: میزان ازدواج در سنین کودکی کمتر شده است با این وجود باید به این نکته توجه داشت که دختر و پسر برای برعهده گرفتن مسئولیت های زندگی، علاوه بر رسیدن به بلوغ و داشتن معیارهای جسمی باید به بلوغ روانی و اجتماعی نیز رسیده باشد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: همانگونه که افراد برای اخذ گواهینامه رانندگی یا رای دادن، حداقل سنی تعیین می شود، برای ازدواج هم نیاز است که فرد به بلوغ جسمی و روانی و اجتماعی برسد.


مسعودی فرید تاکید کرد: تلاش مردم و علما باید این باشد که ازدواج ها، موثر و آگاهانه انجام شود؛ ازدواج ها باید در سنی انجام شود که زوج ها در آن بتوانند علاوه بر از عهده برآمدن مسائل اقتصادی از عهده مشکلات اجتماعی و روانی نیز برآیند.
طی روزهای اخیر شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که ۱۵ هزار دختر بیوه زیر ۱۵ سال در کشور بسر می برند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha