یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی بود که اعلام شد آمار تعداد افرادی که بخاطر گرفتن عکس‌های سلفی جانشان را از دست داده‌اند، بیشتر از حملات کوسه به انسان بوده است.

آمار جدید درباره قربانیان عکس‌های سلفی

سلامت نیوز:در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی بود که اعلام شد آمار تعداد افرادی که بخاطر گرفتن عکس‌های سلفی جانشان را از دست داده‌اند، بیشتر از حملات کوسه به انسان بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،برخی آمارها نشان داد بیشتر کسانی که با گوشی خود عکس‌های سلفی می‌گیرند، از جنس مرد بوده و در رده سنی ۲۰ تا ۲۱ سال قرار دارند.

به گزارش  وب سایت پتا پیکسل، در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی بود که اعلام شد آمار تعداد افرادی که بخاطر گرفتن عکس‌های سلفی جانشان را از دست داده‌اند، بیشتر از حملات کوسه به انسان بوده است.

این آمار به خودی خودی نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که تکنولوژی برای کاربران گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین جلو به ارمغان آورده است و افراد بسیاری برای آنکه عکس‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای از محلی که به آن سفر کرده و رفته‌اند، ثبت کنند، خود را در معرض خطرهای بزرگی همانند ایستادن در تیغه کوه‌های بلند، در لبه پرتگاه و بالای پنجره ساختمان‌های مرتفع و آسمان خراش‌ها قرار داده‌اند. شاید بتوان گفت که عکس‌های سلفی از زمانی که باب شدند، همچنان در حال قربانی گرفتن بخصوص از جوانان هستند.

حالا زاخری کراکت بعنوان یکی از کارشناسان تکنولوژی در موسسه آماری و تحقیقاتی Priceonomics به تازگی گزارشی منتشر کرده است که مشخصات افرادی که بیشتر علاقمند به گرفتن عکس‌های سلفی با گوشی‌ها خود هستند، را نشان می‌دهد.

جدول زیر نشان دهنده جنسیت و رده سنی افرادی است که شیفته گرفتن عکس‌های سلفی و به مخاطره انداختن جانشان برای آن هستند:

 


 

طبق این جدول، ۷۵.۵ درصد از افرادی که عکس‌های سلفی می‌گیرند، مرد هستند و این در حالیست که ۲۶.۵ درصد از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

این جدول همچنین نشان می دهد که افراد در رده سنی ۲۰ و ۲۱ سال به ترتیب با اختصاص دادن ۱۱ درصد و ۲۷ درصد از این آمار به خود، بیشتر از سایر گروه‌های سنی خود را برای گرفتن عکس‌های سلفی به خطر انداخته و در این راه کشته شده‌اند.

همانطور که در جدول دیده می‌شود، هیچ فردی بالای 32 سال در جمع قربانیان عکس‌های سلفی در جهان قرار نگرفته است. این بدان معناست که افراد بعد از گذشت تب و تاب نوجوانی و جوانی، هیجاناتشان فروکش کرده و علاقه چندانی برای جلب توجه دیگران، گرفتن عکس‌های حیرت‌آور و انتشار آن‌ها در فضای مجازی ندارند.

بسیاری از جامعه‌شناسان به دنبال این نتایج، اظهارنظر کرده و بر این باورند که نخستین سالهای آغازین در دهه 20 سالگی بخصوص در مردان شاهد بیشترین آمار هیجانات کشنده همچون خودکشی، انجام حرکات نمایشی عجیب برای جلب توجه و ظاهر منحصر بفرد بوده است. این عقیده، به خوبی نتایج بدست آمده از روی آمار و تحقیقات صورت گرفته را تایید می‌کند، به گونه‌ای از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۷۵ درصد از قربانیان عکس‌های سلفی عموما مردان ۲۱ ساله بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha