مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت، از بازنگری بسته ترویج زایمان طبیعی با هدف کاهش آمار سزارین در کشور خبر داد.

بازنگری بسته ترویج زایمان طبیعی/ اجرای شیوه جدید از فروردین ۹۷

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت، از بازنگری بسته ترویج زایمان طبیعی با هدف کاهش آمار سزارین در کشور خبر داد.

به گزارش سلاتمت نیوز به نقل از  مهر، بهزاد کلانتری در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه در زمینه ارتقا هتلینگ اقدامات زیادی توسط مراکز صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر توجه به زیرساخت های تاسیساتی بیمارستانی در اولویت است.

وی افزود: طرح استحقاق سنجی الکترونیکی درمان بیمه شدگان در چهار استان مازندران، البرز، کرمان و شیراز آغار شده است، این طرح به منظور شناسایی پوشش بیمه ای فرد و همپوشانی بیمه ای صورت گرفته است، البته هر بیمارستانی که از لحاظ HIS کامل بوده و اعلام آمادگی کند، می تواند تحت سرویس قرار گیرد.

کلانتری ادامه داد: بازنگری بسته ترویج زایمان طبیعی نیز با هدف کاهش هرچه بیشتر تعداد سزارین ها صورت گرفته است که این بازنگری تا آخر هفته به دانشگاه ها ارسال خواهد شد تا با دریافت نقطه نظرات همکاران از ۱۶ فروردین ۹۷ شیوه بازنگری شده آن اجرایی شود.

وی گفت: در زمینه ارتقا هتلینگ اقدامات زیادی توسط مراکز صورت گرفته است، با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در حال حاضر توجه به زیرساخت های تاسیساتی بیمارستانی در اولویت است، لذا در این راستا با معاونت توسعه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

کلانتری اظهارداشت: تفکیک کلینیک های ویژه با هدف ایجاد استقلال در این دسته از مراکز بوده که زمینه ساز رضایت هر دو گروه بیمار و پزشکان شده است، دانشگاه ها می توانند مراکز را با در نظر داشتن هر نوع شیوه مدیریتی واگذاری کنند، مناسب ترین عملکرد دانشگاه ها در این زمینه و در آینده از موارد قابل بررسی و قابل تقدیر خواهد بود.

وی افزود: تاسیس مراکز جامع توانبخشی در هر استان با تعرفه دولتی و با مشارکت بخش خصوصی نیز بنابه نیاز باید با جدیت پیگیری شود، تا از آغاز سال آینده بحث واگذاری و جانمایی این مراکز با جدیت پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعیده ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    0 0
    متاسفانه در زیر تصویب این قانون، جنایات هولناکی صورت گرفته که هم نوزاد و هم مادر در آغوش خاک رفته اند. و به خاطر سنت و تقدیر. قسمت از هر جنایت، شاید یکی بازگو بشه. اما مسئوليت قشر تحصیل کرده مملکت به نام پزشک و زیر بار رفتن قوانین مازوخیستی، خیانت عظیمی به ملت فهیم ایرانه