سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 239882

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به جرم بودن خرید، فروش و نگهداری مشتقات حیوانات وحشی به ویژه پوست، اظهار کرد: چندی قبل پوست سگ‌های چینی به صورت رنگ شده و با عنوان پوست گرگ وارد تهران شده بود که با متخلفان برخورد شد.

واردات پوست رنگ شده سگ‌های چینی به تهران

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به جرم بودن خرید، فروش و نگهداری مشتقات حیوانات وحشی به ویژه پوست، اظهار کرد: چندی قبل پوست سگ‌های چینی به صورت رنگ شده و با عنوان پوست گرگ وارد تهران شده بود که با متخلفان برخورد شد.

به گزارش سلامت نیوز، نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا، درباره کشف مشتقات حیوانات در استان تهران اظهار کرد: با هر گونه خرید و فروش و حتی نگهداری مستقات حیوانات وحشی در سطح استان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص خرید و فروش پوست گربه در تهران اظهار کرد: اولاً که متولی حیوانات اهلی سازمان محیط زیست محسوب نمی‌شود، ضمن اینکه ما بعد از اطلاع یافتن از اخبار مبنی بر خرید و فروش پوست گربه در تهران، به تحقیقات در این رابطه پرداختیم.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: پس از بررسی موضوع توسط ماموران مشخص شد پوستهای موجود در فروشگاه مربوط به حیوانات اهلی به مانند گاو، میش و بز بوده است.

میرزا کریمی با اشاره به اینکه در عکس منتشر شده تصویر پوست گربه نیز مشاهده شد، اظهار کرد: پس از بررسی موضوع مشخص شد که پوست مربوط به گربه اهلی بوده و هیچ گونه پوست حیوانات وحشی در محل کشف نشد.

وی ادامه داد: پوست مشکوک گربه مشاهده شده در تصویر در هنگام حضور ماموران در محل کشف نشد و بر اساس گفته‌های صاحب فروشگاه، پوست مربوط به گربه‌ای اهلی بوده و به شخص ناشناسی قبل از حضور ماموران به فروش رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: کلیه امور جانوران وحشی از وظایف یگان حفاظت محیط زیست است  و در قبال خرید و فروش پوست حیوانات اهلی یگان حفاظت محیط زیست وظیفه‌ای ندارد، اما اقدام به فروش پوست حیواناتی مانند گربه از لحاظ اخلاقی نادرست و ناشایست است.

میرزا کریمی با اشاره به فروش برخی مشتقات حیوانات در سطح استان تهران توضیح داد: مشتقات حیوانات به‌ویژه پوست به صورت محدود و غالبا به شکل کلاه و سایر لوازم تهیه می‌شود؛ نمونه‌هایی از مشتقات را هم اخیرا کشف و ضبط کرده‌ایم.

وی افزود: اخیراً پوست سگ‌های چینی را که رنگ آمیزی کرده بودند با عنوان پوست گرگ در تهران وارد کردند که به شدت با عوامل آن برخورد کردیم؛ به تازگی نیز پوست 6 روباه و 2 راکن که از آنها شال و کلاه تهیه شده بود، کشف و ضیط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان و خریداران مشتقات حیوانات وحشی از جرم بودن این فعالیت آگاهی ندارند، گفت: با تمامی افرادی که اقدام به این جرم کنند برابر قانون برخورد می‌شود و این افراد باید خسارت کامل یک حیوان شکار شده را بپردازند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش و نگهداری مشتقات حیوانات وحشی مترادف شکار آنها محسوب می‌شود و با توجه به قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha