یک دندانپزشک با اشاره به عادت مکیدن انگشت در نوازدان و کودکان، مشکلات و عوارض آن را تشریح کرد.

مشکلاتی که مکیدن انگشت برای کودکان در پی خواهد داشت

سلامت نیوز:یک دندانپزشک با اشاره به عادت مکیدن انگشت در نوازدان و کودکان، مشکلات و عوارض آن را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، روناک نیکانفر دندانپزشک در رابطه با عادت انگشت مکیدن در کودکان گفت: این حالت برای ایجاد خشنودی روانی در اطفال امری عادی است و معمولاً نوزادان و کودکان در زمان گرسنگی، خواب و همچنین نگرانی و استرس و بعد از تغذیه با شیر انگشت خود را می‌مکند.

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل اینجاست که در بسیاری از مواقع والدین نگران مکیدن انگشت توسط کودکان هستند که باید بگوییم این نگرانی کاملاً بجاست.

این دندانپزشک افزود: مکیدن انگشت در کودکان باعث ایجاد ناهنجاری‌های دندانی می‌شود و شدت این ناهنجاری‌ها به تعداد دفعات مکیدن و مدت زمان این عادت بستگی دارد.

نیکانفر اظهار داشت: به‌شدت توصیه می‌شود عادت مکیدن انگشت تا پیش از 4 سالگی حتماً قطع شود؛ چراکه ناهنجاری‌های ایجادشده در زمان رویش دندان‌های دائمی تصحیح خواهد شد.

این دانپزشکی با اشاره به روش‌های کمکی برای جلوگیری از ادامه این عادت در کودکان گفت: اگر مکیدن انگشت ادامه‌دار شود، حتماً باید به فکر درمان آن بود؛ البته برای ترک عادت هم می‌توان از مالیدن مواد بدطعم به ناخن‌ها و در موارد شدیدتر از دستگاه‌های داخل دهانی کم کننده قدرت مکیدن استفاده کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha