معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ با توجه به کاهش اعتبارات این برنامه در بودجه سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

رد درخواست افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی بودجه "پزشک خانواده"/سرانجام ۱۲ گام برنامه در سال ۹۷

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ با توجه به کاهش اعتبارات این برنامه در بودجه سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنادکتر علیرضا رییسی  با اشاره به رد درخواست افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی اعتبارات برنامه پزشک خانواده در بودجه سال ۹۷ از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: با این اتفاق نمی‌توانیم ۱۲ گام پیش‌بینی شده برای پیشبرد پزشک خانواده را با این اعتباری که تعیین شده پیش بریم، این درحالیست که کاملا گام‌های اجرایی‌مان مشخص شده است و به این ترتیب برنامه‌هایمان را متناسب با اعتباراتی که در اختیارمان است، پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه برنامه وزارت بهداشت درباره پزشک خانواده مشخص شده است، افزود: از طرفی تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه هم حتما باید اجرایی و عملیاتی شوند، اما باید اعتبار آن هم وجود داشته باشد تا  بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر اعتبارات لازم برای این برنامه داده نشود، ممکن است گام‌های تعیین شده برای برنامه پزشک خانواده را فقط به برخی از استان‌ها محدود کنیم.

پیش از این رئیسی اعلام کرده بود که ۱۲ گام برای اجرای نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت تعریف شده که در صورت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، عملی نخواهند بود.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha