شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 240152

شربت سکنجبین معجونی برای پاکسازی بدن

سلامت نیوز:یک متخصص طب ایرانی گفت: شربت سکنجبین از دیدگاه طب ایرانی به یک معجون هزار خواص معروف است که مصرف آن باعث پاکسازی بدن، تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد.

نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص رعایت رژیم غذایی مناسب در ایام عید نوروز و بهار توضیح داد: از دیدگاه طب ایرانی آغاز فصل بهار به معنای رعایت رژیم غذایی است و باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که با آغاز نوروز نباید به دنبال افزایش مصرف مواد غذایی و اضافه وزن باشیم.

وی افزود: با آغاز فصل بهار باید از مصرف غذاهایی که باعث افزایش تولید خون در بدن می‌شود پرهیز کرد به دلیل اینکه در فصل بهار در بدن انسان فوران اخلاط رخ می‌دهد.

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: همان‌طور که مشاهده شده با آغاز فصل بهار میزان سکته‌های مغزی و قلبی زیاد می‌شود لذا لازم است در این فصل از مصرف گوشت و غذاهای سنگین پرهیز کرده و مصرف غذاهای سبک مثل میوه و سبزی‌ها را جایگزین آنها کنیم.

مسعودی ادامه داد: در زمینه مصرف آجیل نیز توصیه می‌شود این دانه‌های روغنی را به صورت طبیعی مصرف کنید و حتی‌المقدور از مصرف آجیل‌های شور و  آجیل‌هایی که به رنگ‌های غیرطبیعی آغشته شده‌اند پرهیز کنید به دلیل اینکه این عمل باعث از بین رفتن خواص آنها می‌شود همچنین خوب جویدن آجیل‌ها باعث جذب بهتر آنها در بدن خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از معجون‌های بسیار مفیدی که می‌توان برای پذیرایی از میهمان‌ها در این ایام استفاده کرد شربت سکنجبین است.
 
 
این متخصص طب ایرانی گفت: این شربت از دیدگاه طب ایرانی به یک معجون هزار خواص معروف است که باعث پاکسازی بدن می‌شود. سکنجبین باعث تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد. همچنین این شربت می‌تواند آرام‌بخش باشد.

مسعودی در پایان گفت: معمولاً برای تهیه شربت سکنجبین از سرکه، عسل، عرق نعنا و مقداری آب استفاده می‌شود که این مواد بنا به تشخیص پزشک می‌تواند تغییر کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha