شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 240162

بر اساس تحقیقات تازه مشخص شده هرقدر قدرت و توان دستهای شما بیشتر باشد، احتمال ابتلایتان به بیماری‌های قلبی و عروقی کمتر است و عملکرد قلبتان نیز بهتر خواهد بود.

فواید دستان قوی‌تر، برای سلامت قلب

سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات تازه مشخص شده هرقدر قدرت و توان دستهای شما بیشتر باشد، احتمال ابتلایتان به بیماری‌های قلبی و عروقی کمتر است و عملکرد قلبتان نیز بهتر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، محققان دانشگاه کوئین‌مری در بریتانیا در پی انجام مطالعه‌ای جدید متوجه شده‌اند خون با جریان بهتر و بیشتری در بدن افرادی پمپاژ می‌شود که دستهای قوی‌تری دارند.
مطالعات پیشین نیز ارتباط بین برآورد خطرات بروز مشکلات قلبی-عروقی، میزان مرگ‌ومیر، و دیابت را با توانایی دستها نشان داده بودند اما این مطالعه جدید که جزئیات بیشتری از آن در مجله PLOS ONE منتشر شده، تاکید کرده است امکان واردکردن فشار قدرتمندتر در دست، قلب را با شرایطی روبرو می‌سازد که از آن با عنوان remodelling یا بازسازی عضلاتی قلب یاد می‌شود. چنین عملکردی نشانه رنج و زحمت کمتر قلب هنگام مواجهه با استرسهایی چون فشار خون بالا یا بروز حمله قلبی است.
به گفته استفن پترسن، استاد دست‌اندرکار این تحقیق، مطالعه درباره جامعه آماری ۴۶۰۰ نفره نشان داد قدرت دست و توان بالای واردکردن فشار بر اجسام، با داشتن عملکرد و سلامت بهتر قلب مرتبط است و می‌توان از آن به عنوان روشی در شناسایی افرادی بهره برد که با خطر بالای بیماریهای قلبی طی زندگی خود روبرویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha