شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 240171

محققان انگلیسی دریافتند گازهای دیزل موجب تضعیف رایحه گل‌ها در مناطق شهری می‌شود و بدین ترتیب بوی گل‌ها در فواصل دورتر با دشواری احساس می‌شود.

کاهش بوی گل‌ها در اثر آلودگی محیط

سلامت نیوز: محققان انگلیسی دریافتند گازهای دیزل موجب تضعیف رایحه گل‌ها در مناطق شهری می‌شود و بدین ترتیب بوی گل‌ها در فواصل دورتر با دشواری احساس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، بر اساس این تحقیقات رایحه پنج نوع گل خوشبو شامل اسطوخدوس، گل داوودی، گل رز، گل میمون و انواع گل سوسن که معمولا در باغ‌ها کاشته می‌شوند، تحت تاثیر این گازها قرار می‌گیرد. در واقع اکسید نیتروژن که معمولا حاصل کارکرد خودروهای دیزلی است، موجب تخریب ترکیبات مورد استفاده گل‌ها برای تولید رایحه می‌شود.
با توجه به این که حشرات گرده‌افشان بر اساس مواد شیمیایی بوداری که از گل‌ها متصاعد می‌شود، گونه‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص داده و فعالیت خود را تنظیم می‌کنند، این پدیده مخرب می‌تواند بر گرده‌افشانی و تولیدمثل گل‌ها نیز تاثیر منفی برجای گذارد.
علاوه بر این شواهدی وجود دارد که زنبورها در ساعات اوج ترافیک قادر به تشخیص بوی گل‌ها در مناطق شهری نیستند و به گفته زنبورداران نمی‌توانند گل‌های موجود در باغ را بیابند. به اعتقاد محققان یکی از عوامل کاهش میزان رشد و نگهداری زنبورهای عسل در مناطق شهری، دشواری تشخیص بوی گیاهان توسط این موجودات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha