معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر چند ریز گردها می تواند تاثیر مستقیم در بسیاری از حوزه های سلامت داشته باشد اما آنچه مردم پیرامون تاثیر ریزگردها در خوزستان و استان های دیگر بر افزایش سرطان می گویند، هنوز به اثبات نرسیده است.

معاون وزیر بهداشت:تاثیرمستقیم ریزگردها برافزایش سرطان، ثابت نشده است

سلامت نیوز:  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر چند ریز گردها می تواند تاثیر مستقیم در بسیاری از حوزه های سلامت داشته باشد اما آنچه مردم پیرامون تاثیر ریزگردها در خوزستان و استان های دیگر بر افزایش سرطان می گویند، هنوز به اثبات نرسیده ات.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رضا ملک زاده دوشنبه  اظهار کرد: به طور قطع برای دستیابی به پاسخ مطمئن و مستند می بایست در این زمینه مطالعات و پژوهش های بیشتری انجام شود هر چند احتمال این موضوع کم و بعید نیست اما هنوز ارتباط مستقیم سرطان با ریزگردها در خوزستان و دیگر استان هایی که آلودگی ریزگرد دارند به اثبات نرسیده است.


وی تاکید کرد: البته ریزگردها و آلودگی های هوا ناشی از بروز این پدیده می تواند در ایجاد بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی و ریوی و همچنین بیماری های کبدی به ویژه ابتلا به کبد چرب نقش آفرین و تاثیر مستقیم داشته باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری کنگره بین المللی سلامت برای صلح در سال 97 در شیراز را یادآور شد و گفت: بر اساس آمارهای مستند در فاصله سال های 2007 تا 2012 حدود 500 هزار نفر در جهان جان خود را در اثر جنگ ها و نا آرامی ها از دست داده اند، و برابر این تعداد معلول یا مجروح شده اند، در این سال ها 2 هزار میلیارد دلار خسارت جنگ بر جای مانده است.
ملک زاده با بیان اینکه در این کنگره ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جنگ ها بررسی می شود گفت: شیراز که از دیرباز شهر مهرورزی و الفت بین ملت ها بوده برای برگزاری این کنگره بین المللی انتخاب شده است.


به گفته وی، شبکه سازی سازمان های غیردولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین المللی سازمان های سلامت محور برای صلح، نقش دولت ها و سیستم های بهداشت ملی در ایجاد صلح، نقش متخصصان بهداشت در ساختار صلح، سلامت برای صلح در خاورمیانه، آموزش پزشکی و صلح، اخلاق پزشکی و صلح از جمله محورهای این کنگره است.
ملک زاده ادامه داد: کنگره سلامت برای صلح 23 تا 25 آبان 97 در شیراز برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه شیراز شهر مناسبی برای رساندن پیام صلح و دوستی کشورمان به جهانیان است گفت: این کنگره به این منظور در شیراز برگزار می شود که شیراز همواره در طول تاریخ خاستگاه مهر و دوستی بوده است و از سویی این شهر نقش بی بدیل در توسعه سلامت و ترویج پیام سلامت در کشور دارد.
علی بهادر افزود: افزون بر جنبه های اجتماعی و فرهنگی اثرات جنگ ها در این کنگره، شاخص هایی از سلامت که تاثیر منفی از جنگ و خشونت می گیرند نیز تحلیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha