متخصص قلب اظهار داشت: افراد دارای سابقه بیماری قلبی و عروق کرونر هنگام مسافرت باید هر دو ساعت 5 دقیقه پیاده روی کنند؛ هم‌چنین این مسافران در هواپیما باید هر ساعت از جای خود بلند شوند تا از ورود لخته خون به قلب جلوگیری شود.

آنچه بیماران قلبی باید پیش از سفر بدانند

سلامت نیوز:متخصص قلب اظهار داشت: افراد دارای سابقه بیماری قلبی و عروق کرونر هنگام مسافرت باید هر دو ساعت 5 دقیقه پیاده روی کنند؛ هم‌چنین این مسافران در هواپیما باید هر ساعت از جای خود بلند شوند تا از ورود لخته خون به قلب جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پریسا مولایی متخصص قلب ، در آستانه سفرهای نوروزی به افراد دارای سابقه یا بیماری قلبی توصیه کرد: این افراد باید داروهایی که پزشک برای آنان تجویز کرده را به اندازه کافی همراه داشته باشد.

وی افزود: اگر مسافران دارای بیماری عروق کرونر هستند باید حتما قرص زیرزبانی همراه خود داشته باشند و اگر درد به سراغشان آمد از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سفرهایی که راه طولانی است افراد به خصوص مسن‌ها بیشتر احتمال بروز بیماری آمبولی (تشکیل لخته خون) و ارسال آن به قلب را دارند، که باید پس از هر دو ساعت نشستن در خودرو کنار بروند و چند دقیقه پیاده‌روی کنند.

متخصص قلب در ادامه اضافه کرد: سفر با هواپیما به خصوص در افراد مسن ریسک ابتلا به آمبولی را بالا می‌برد که باید پس از هر یک ساعت مسافر از جای خود بلند شود و اندکی قدم بزند.

مولایی اظهار داشت: در مدت مسافرت افراد مستعد بیماری قلبی و دیابت باید از خوردن غذاهای چرب و دارای قند خودداری کنند. همچنین آجیل‌های شور به اندازه زیاد مضر است.

وی افزود: اورژانس در تمام نقاط کشور فعال است و اگر افراد یا مسافران با درد قفس سینه بیش از 5 دقیقه خصوصا هنگام فعالیت‌های روزانه مواجه شدند، باید حتما به پزشک اورژانس مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر درد قفس سینه با قرص زیرزبانی کمتر شود به احتمال زیاد نشانه بیماری است که حتما باید به آن رسیدگی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha