پرخوری و گرایش بیش از حد به سمت غذاهای فرآورده‌شده و یا سرخ‌ کرده و یا حتی در معرض آلاینده ‌های زیست محیطی و پر‌استرس همگی باعث می ‌شوند تا فعالیت کبد افزایش یافته و میزان سموم و چربی بالایی در آن تجمع کند.

سلامت نیوز: پرخوری و گرایش بیش از حد به سمت غذاهای فرآورده‌شده و یا سرخ‌ کرده و یا حتی در معرض آلاینده ‌های زیست محیطی و پر‌استرس همگی باعث می ‌شوند تا فعالیت کبد افزایش یافته و میزان سموم و چربی بالایی در آن تجمع کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از care2 در این میان برخی مواد‌ غذایی این قابلیت را دارند که به‌طور طبیعی سموم را از بدن پاکسازی می‌ کنند:

جعفری: جعفری یک ضد عفونی کننده‌ عالی و ادرار آور است. این سبزی معطر و البته پرطرفدار عملکرد کلیه ها را تحریک می‌ کند و نقش مهمی در دفع سموم بدن دارد. به غذاهایتان مثل سالادها، پاستاها، سوپ و غیره جعفری اضافه کنید. اگر یک دوره‌ سم زدایی جدی را شروع کرده ‌اید آب جعفری فوق ‌العاده است.

دانه چیا: در هر قاشق غذا خوری، 5 گرم فیبر دارد و تقریبی نیمی از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند. فیبر بالای موجود در دانه های چیا منجر به بهبود عملکرد روده و فرایند هضم می شود ضمن این که احساس سیری طولانی مدت را به همراه دارد و تنظیم کننده کلسترول است.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات از قبیل اسفناج، برگ چغندر، خردل و ... برای کمک به جلوگیری از برخی شرایط بهداشتی از جمله دیابت، سنگ کیسه صفرا، مشکلات کلیوی، و سلامت کبد از گذشته مفید بوده اند. سبزیجات تیره رنگ برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش یبوست نیز مفیدند ضمن این که خواص ضد پیری دارند. ترکیبات یافت شده در سبزیجات تیره رنگ منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان، تعادل هورمونی و کاهش وزن می شود و آنهم به واسطه سطوح بالای فیبر، آب و منیزیم موجود در آنها.

چغندر: سرشار از فولات، منگنز، پتاسیم و فیبر است که همه اینها منجر به جلوگیری از خستگی، بهبود جریان خون و خنثی کردن فلزات سنگین و سموم در بدن می شوند.

توت ها: حاوی انواع آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند و خواص ضد التهابی دارند. انواع توت ها به بهبود فرایند هضم، از دست دادن وزن، نشاط و افزایش طول عمر کمک می کنند.

رازیانه: از نظر علمی اینطور ثابت شده که مصرف رازیانه تسکین دهنده دستگاه گوارش است و منجر به تامین ویتامین ث و فیبر مورد نیاز بدن می شود. مصرف رازیانه همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خواص ضد باکتری دارد. آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه از قبیل کورستین، لیمونن و آنتول، خواص ضد التهابی دارند ضمن این که منجر به کاهش اسپاسم های گوارشی، کاهش نفخ و بهبود زخم ها می شوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha