سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 240343

توده‌های به وجود آمده به تدریج به صورت لکه‌های برجسته سفید در اطراف محل تاتو ایجاد می‌شود و درمان آن خارج کردن رنگدانه و استفاده از داروهای کورتونی است در موارد زیادی فرد مجبور می‌شود سالها دوز بالای کورتون مصرف کند زیرا در موارد بسیاری به محض کاهش یا قطع دارو توده‌ها برمی‌گردند.

بیماری‌های هولناکی که تاتو به جانتان می‌اندازد

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو گفت: این روزها بازار تاتو داغ است و علاقمندان بسیاری دارد غافل از اینکه این کار باعث می‌شود سلامتی فرد و خانواده‌اش به خطر بیفتند.

محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه امکان انتقال برخی بیماری‌ها چون ایدز و هپاتیت با انجام تاتو (تتو) وجود دارد، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار خطیر برای سلامت و زندگی فرد محسوب می‌شود که به خاطر انجام یک کار زیبایی فرد به ایدز و هپاتیت مبتلا و سلامتی اطرافیانش به خطر می‌افتد.


وی ادامه داد: تاتو منجر به واکنش‌های پوستی نسبت به رنگدانه‌ها می‌شود، واکنش‌های که در کوتاه مدت بروز می‌کند اغلب در حد یک عفونت ساده است و خطرناک نیست اما برخی از واکنش‌ها پس از چند سال به شکل توده‌هایی نام گرانولوم بروز می‌کند.


مصرف کورتون تا ابد با انجام تاتورضوانی افزود: توده‌های به وجود آمده به تدریج به صورت لکه‌های برجسته سفید در اطراف محل تاتو ایجاد می‌شود و درمان آن خارج کردن رنگدانه و استفاده از داروهای کورتونی است در موارد زیادی فرد مجبور می‌شود سالها دوز بالای کورتون مصرف کند زیرا در موارد بسیاری به محض کاهش یا قطع دارو توده‌ها برمی‌گردند.


این متخصص پوست و مو گوشت اضافه و کلویید را یکی از عارضه‌های تاتو دانست و گفت‌: در افراد زیادی در ناحیه‌ای که تاتو انجام می‌شود گوشت اضافه به وجود می‌آید و این عارضه در برخی اندام‌ها چون صورت زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار می‌ دهد و موجب آزار او می‌شود.


وی عنوان کرد: شانس ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی در تاتوهای روی بدن  که از رنگدانه‌های غیرمتعارف مثل سبز، زرد و قرمز استفاده می کنند، افزایش پیدا می کند که اغلب به این موارد، تاتوهای نقش ونگاری می گویند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha