چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 240364

راه‌های محافظت از کودکان در برابر مطالب مضر اینترنتی

سلامت نیوز:راه‌های زیادی برای حفاظت از فرزندان در برابر مطالب مضر اینترنتی وجود دارد. هیچ یک از این روش‌ها خالی از اشکال نیست، اما با کنترل و نظارت بر حضور کودکان در این فضا می‌توان از بروز برخی آسیب‌ها پیشگیری کرد.


به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های مدیریت حضور کودکان در فضای اینترنت این است که زمان استفاده از اینترنت را محدود سازید. شما می‌توانید با خرید نرم افزارهای به خصوصی مدت زمانی را که کودک شما می‌تواند وارد اینترنت شود را محدود سازید. برخی نرم افزارها ساعت‌هایی از شبانه روز را به ورود کودک شما به اینترنت با استفاده از کامپیوتر اختصاص می‌دهد.


با استفاده از ابزارهای کنترل کننده یکی دیگر از راه های کنترل فعالیت کودکان در فضای مجازی است. با استفاده ازاین ابزارها می‌توانید وب سایت‌هایی که فرزند شما وارد آنها شده را پیگیری کنید. برخی از این ابزارها با ورود فرزند شما به سایت‌های نامناسب علائم هشداردهنده ارسال می‌کند.


برنامه‌های مناسب کودکان از دیگر راه های نظارت بر حضور کودکان در فضای مجازی است. بسیاری از سرویس دهندگان اینترنتی خدمات آنلاین و برنامه‌های مناسب و متناسب با سن افراد ارائه می‌کند و برای نرم افزارهای کودکان و نوجوانان تخفیف هم در نظر گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha