چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 240370

نظارت بر رستوران‌ها در ایام نوروز تشدید شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه نظارت بر رستوران‌ها در ایام نوروز باید تشدید شود،‌ گفت: مردم برای پیشگیری از مسمومیت‌ها از تناول آب و غذایی که سلامت آن مورد تایید نیست، خودداری کنند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، بهروز بنیادی با بیان اینکه در ایام نوروز تیم‌ها و کشیک‌های سیار بر بهداشت محیط اماکن عمومی و رستوران ها نظارت می کنند، گفت: این افراد در ایام نوروز نظارت مناسبی بر اغذیه فروشی ها، رستوران ها، مغازه ها و سوپرمارکت‌ها داشته و عملکرد آنها را مورد رصد و ارزیابی قرار می دهند.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رعایت ضوابط و نکات بهداشتی از سوی مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در این ایام شیوع دارد که مهمترین آن اسهال و استفراغ است البته ممکن است میکروب ها  به نارسایی کلیه و خونریزی های داخلی نیز منجر شود.


وی ادامه داد: کارکنان اغذیه فروشی و رستوران‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری های منتقله از طریق غذا باید موارد بهداشتی را در نحوه پخت و پز، نگهداری و ارائه غذا به مردم رعایت کنند زیرا اندکی سهل انگاری و غفلت جان مسافران را در معرض تهدید قرار می‌دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: تمامی این موارد از سوی تیم های نوروزی در ایام سال به صورت صد در صدی رصد می شود اما در ایام نوروز و شلوغی نظارت‌ها افزایش می‌یابد.


نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب رستوران های بین راهی در نوروز باید دقت کامل را داشته باشند، تصریح کرد: برای پیشگیری از مسمومیت ها نیاز است مسافران از تناول آب و غذایی که سلامت آن مورد تایید نیست خودداری کنند و همچنین تخلفات را گزارش کنند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظارت ها بر فعالیت اغذیه فروشی و رستوران ها در ایام نوروز باید تشدید شود، گفت: مردم در این رابطه نقش مهمی دارند و گزارشات آنها در این رابطه می تواند بسیار کارساز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha