پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 240380

ژل آلوئه‌ورا که در بسیاری از محصولات پوست وجود دارد به دلیل خواص ضد التهابی در درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر آلوئه‌ورا در درمان آکنه

سلامت نیوز: ژل آلوئه‌ورا که در بسیاری از محصولات پوست وجود دارد به دلیل خواص ضد التهابی در درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین مشاهده شده آلوئه‌ورا در کنار درمان‌های سنتی آکنه تاثیر دارد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد ترکیب پماد ترتینوئین و کرم آلوئه‌ورا به طور موثری ضایعات آکنه را در مبتلایان به آکنه خفیف و معمولی کاهش می‌دهد.

افراد می‌توانند ژل آلوئه‌ورا را روی ضایعات آکنه در صورت یا بخش‌های دیگر بدن قرار دهند. همچنین می‌توان این ژل را به تنهایی یا در کنار دیگر محصولات طبیعی مورد استفاده قرار داد. با این وجود کارشناسان تاکید دارند آلوئه‌ورا درمانی جایگزین است و به همین دلیل دستور العمل تایید شده‌ای در مورد دوز مصرفی آن وجود ندارد.

سایت مدیکال نیوز تودی نوشت: آلوئه‌ورا علاوه بر آنکه به دلیل ویژگی‌هایی همچون آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان و ضد التهابی برای مقابله با آکنه موثر است، می‌تواند در ترکیب با محصولات طبیعی دیگر مورد استفاده قرار گیرد که شامل ترکیب آلوئه‌ورا با آب لیمو، ترکیب آلوئه‌ورا با عسل و دارچین و ترکیب آلوئه‌ورا با روغن درخت چای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha