عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در خصوص اشتغال داروسازان در صنعت دارو انجام شده است و در حال حاضر باید، تمرکز بیشتری بر روی اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها داشته باشیم.

سرمایه‌گذاری در زمینه اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها ضروری است

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در خصوص اشتغال داروسازان در صنعت دارو انجام شده است و در حال حاضر باید، تمرکز بیشتری بر روی اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز؛ نصراللهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص وضعیت اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها توضیح داد: طی چند سال گذشته اقداماتی در زمینه اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها صورت گرفته است که تشکیل کمیته داروسازان بیمارستانی یکی از این برنامه‌ها بوده است که خوشبختانه مورد حمایت سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

این داروساز گفت: این کمیته در حقیقت در مسیر این موضوع قرار دارد که بتواند نقش داروسازان بیمارستانی را از عنصر تامین کننده کالای سلامت‌محور به عنصری از تیم ارائه دهنده خدمات درمانی تبدیل کند.

وی افزود: سال‌هاست صنعت داروسازی در کشور ما فعال است و کارخانه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. و سرمایه‌گذاری خوبی در خصوص اشتغال داروسازان در این صنعت انجام شده است و در حال حاضر باید تمرکز بیشتری بر روی اشتغال داروسازان در بیمارستان‌ها داشته باشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد:‌تمام تلاش ما بر روی این مسئله است که داروسازان بالینی که در حال گذراندن تخصص هستند را در بیمارستان ها مشغول به خدمت کرده و جایگاه آنها را مشخص کنیم.

وی گفت: بیمارستان شبیه شهری پرمخاطره است که پزشکان در آن محل نقش شهردار را بازی می‌کند اما به دلیل گسترده بودن دانش داروسازی نیاز است که یک داروساز در بیمارستان مشغول به فعالیت شود.

این داروساز ادامه داد: داروسازان می‌توانند در زمینه تجویز و توزیع داروها کمک زیادی به پزشکان کنند و از آنجا که در جامعه بسیاری از افراد به دلیل داشتن بیماری‌های مختلف اقدام به مصرف چندین دارو می‌کنند این داروها می‌توانند عوارضی برای فرد داشته باشد که هیچ یک از افراد به اندازه یک داروساز نمی‌تواند عوارض آنها را برای پزشک تبیین کند.

وی در پایان گفت: استفاده خودسرانه افراد از داروهای گیاهی نیز می‌تواند تداخلات دارویی را برای آنها ایجاد کند که در این زمینه نیز داروساز می‌تواند با تجویز داروهای مناسب از ایجاد چنین عوارضی برای فرد پیشگیری به عمل آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha