جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 240410

دانشمندان آمریکایی در پژوهش جدید خود دریافتند که احساس گرسنگی می‌تواند دردهای مزمن را از بین ببرد.

سرکوب دردهای مزمن با احساس گرسنگی!

سلامت نیوز: دانشمندان آمریکایی در پژوهش جدید خود دریافتند که احساس گرسنگی می‌تواند دردهای مزمن را از بین ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از گیزمگ، پژوهش جدید دانشمندان علوم اعصاب "دانشگاه پنسیلوانیا" (University of Pennsylvania) نشان می‌دهد که می‌توان درد مزمن را با احساس گرسنگی سرکوب کرد.

این تغییر تکاملی منحصربه‌فرد که با تعداد بسیار کمی از سلول‌های مغزی کنترل می‌شود، توانست اهداف جدیدی را برای درمان درد به پژوهشگران ارائه دهد. تمرکز این پژوهش بر بررسی روش‌های عصبی درک گرسنگی است.

"امبر الهدف" (Amber Alhadeff)، پژوهشگر فوق دکترای این تحقیق می‌گوید: ما انتظار نداشتیم که گرسنگی به طور خاص، احساس درد را تحت تاثیر قرار دهد اما هنگامی که این رفتارها را مشاهده کردیم، به آن پی بردیم.

پژوهشگران در تحقیقات اولیه، تفاوت‌های رفتاری در موش‌ها را هنگامی که در معرض درد حاد یا درد التهابی طولانی‌مدت قرار داشتند و پس از 24 ساعت محرومیت غذایی، مورد بررسی قرار دادند.

با این که اثر گرسنگی، تاثیر شدیدی بر احساس درد مزمن حیوانات نداشت، کاهش قابل توجهی در پاسخ به درد التهابی مشاهده شد.

در این بررسی، واکنش اولیه به درد کاملا بی‌نقص بود، اما درد التهابی به شدت سرکوب شد.

نهایتا در این پژوهش مشخص شد که مولکول خاصی موسوم به " نوروپپتید y هیپوتالاموس" (NPY) که یک انتقال‌دهنده عصبی است، می‌تواند احساس درد التهابی را متعادل کند. با توقف این مولکول، گرسنگی از بین می‌رود و احساس درد افزایش می‌یابد.

اگر این مدار عصبی در انسان محقق و موثر واقع شود، روش نوینی برای کنار آمدن با درد التهابی مزمن خواهد بود.

الهدف افزود: ما نمی‌خواهیم درد را به طور کامل خاموش کنیم. اگرچه دلایل زیادی برای درد وجود دارد، اما اگر بتوانیم درد التهابی را هدف قرار دهیم، نتیجه‌ای عالی خواهیم گرفت.

این پژوهش جدید در مجله " journal Cell" به چاپ رسید.  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha