پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 240593

سرپرست مدیریت شبکه پایش سارمان هواشناسی گفت: با وزش باد شدید و وقوع پدیده گرم-باد در استان های شمالی بویژه گیلان و اردبیل، زمینه آتش سوزی در جنگل های این مناطق وجود دارد؛ از این رو گردشگران باید در این زمینه توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

سلامت نیوز: سرپرست مدیریت شبکه پایش سارمان هواشناسی گفت: با وزش باد شدید و وقوع پدیده گرم-باد در استان های شمالی بویژه گیلان و اردبیل، زمینه آتش سوزی در جنگل های این مناطق وجود دارد؛ از این رو گردشگران باید در این زمینه توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود حقیقت امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز در بیشتر مناطق کشور بویژه سواحل خزر و استان اردبیل افزایش دما رخ می دهد.

** ورود سامانه بارشی به کشور
حقیقت گفت: از ظهر امروز تا فردا با ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، احتمال وزش باد شدید و رگبار و باران در استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، البرز و قزوین وجود دارد.
وی افزود: امروز و فردا در استان های واقع در نوار غربی از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و شرقی احتمال بروز گرد و غبار هست.
به گفته وی، با فعالیت این سامانه امروز در بخش هایی از نوار غربی کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.
از فردا (جمعه) گستره بارش ها علاوه بر شمال غرب و غرب، مناطق جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی مانند لرستان و همدان را در بر می گیرد و از ظهر جمعه به دامنه های جنوب البرز می رسد.
حقیقت افرود: با توجه به اینکه فردا یعنی جمعه در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز و قزوین رگبار شدید به وقوع می پیوندد، احتمال آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب وجود دارد.

** کاهش ٨ تا ١٢ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر
حقیقت گفت: از ظهر جمعه با توجه به شمالی شدن جریان های جوی، در استان های ساحلی خزر دمای هوا ٨ تا ١٢ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: امروز شهرکرد با دمای مثبت ٢ درجه سانتیگراد خنک ترین و رودان در استان هرمزگان با دمای ٤٣ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط کشور گزارش شدند.
دیروز دمای تهران به ٢٨ درجه سانتیگراد رسید و کمینه دمای صبح امروز ١٩ درجه سانتیگراد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha