پلیس راه کشور در حالی از کاهش شمار مصدومان حوادث ترافیکی در ایام نوروز خبر می‌دهد که سرپرست اورژانس کشور این مساله را تکذیب کرده و مدعی است که شمار مصدومان افزایش یافته است.

ابهام در آمار واقعی مصدومان تصادفات نوروزی/ کولیوند: پلیس با آمار بازی می‌کند!

سلامت نیوز:پلیس راه کشور در حالی از کاهش شمار مصدومان حوادث ترافیکی در ایام نوروز خبر می‌دهد که سرپرست اورژانس کشور این مساله را تکذیب کرده و مدعی است که شمار مصدومان افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، در نشست بررسی سفرهای نوروزی برنامه تیتر امشب شبکه خبر، دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور و سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور به صحت و سقم آمارهای اعلام شده در خصوص شمار مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز پرداختند.

اورژانس تنها مرجع اعلام مصدومان حوادث است

دکتر کولیوند در این نشست مدعی شد که اورژانس تنها مرجع اعلام شمار مصدومان است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

وی هم‌چنین نسبت به عملکرد پلیس گلایه کرد و گفت: پلیس اعلام کرده که تعداد جانباختگان از 27 اسفند تا هفته اول فروردین کاهش داشته است این در حالی است که تنها در روز 27 اسفند تعداد کشته شدگان در سرصحنه امسال نسبت به سال گذشته 16 تن افزایش داشته است.

حقیقت را به مردم نمی‌گویند

سرپرست اورژانس کشور با گلایه نسبت به اینکه چرا سازمان‌ها با آمار بازی می‌کنند و حقیقت را به مردم نمی‌گویند، اظهار کرد: دلیل اینکه آمارها را کم اعلام می‌کنند نمی‌دانم و این در حالی است که ما در ایام نوروز روزانه به 2 هزار مصدوم ارائه خدمت می‌کردیم.

آمارهای اورژانس در هاله‌ای از ابهام

در ادامه، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور در واکنش به سخنان سرپرست اورژانس، گفت: در یک حادثه اتوبوس 8 سرنشین داشته اما همکاران اورژانس شمار مصدومان را 36 نفر اعلام‌ کرده‌اند.

وی تاکید کرد: پلیس راه آمارهایی را که در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده اعلام می‌کند.

دکتر کولیوند در واکنش به اظهارات سردار حمیدی یادآور شد: اگر مواردی مبنی بر تناقض آمار اعلام شده از سوی اورژانس وجود دارد، پلیس مدارک آن را به وی اعلام کند.

هم‌چنین سرپرست اورژانس تاکید کرد: اسناد و مدارک مصدومان تمامی حوادث موجود است زیرا اورژانس شمار مصدومان، تشخیص اولیه، تشخیص ثانویه، اسامی منتقل شده‌ها به بیمارستان‌ها را در دسترس دارد و هیچ گونه تناقضی دیده نمی‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha