عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نرخ تعرفه‌های پزشکی در سال 97 تا پایان فروردین ماه خبر داد.

تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال 97 تا پایان فروردین‌ماه

سلامت نیوز:عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نرخ تعرفه‌های پزشکی در سال 97 تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمدحسین قربانی  درباره تعیین تعرفه‌های پزشکی در سال 97 گفت: در سال‌های گذشته نرخ تعرفه‌های پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه با تأخیر اعلام می‌شد اما این نهادها امسال متعهد شدند تا این موضوع مانند سال‌های گذشته نباشد چرا که موجب بی‌نظمی در شبکه بهداشت و درمان می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی باید عادلانه باشد، افزود: مسئولان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه متعهد شدند تا پایان فروردین ماه سال جاری، نسبت به تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی متناسب با افزایش تورم اقدام کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر طبق قانون تعرفه‌های پزشکی، قبل از شروع سال اعلام شود، وضعیت بیمه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و مطب‌ها مشخص می‌شود و پزشکان خودسرانه تعرفه‌ها را افزایش نمی‌دهند.

وی یادآور شد: درخواست ما از شورای عالی بیمه و سازمان نظام پزشکی این بوده است که هر چه سریعتر تعرفه‌های پزشکی تعیین تکلیف شوند تا بیمه‌های درمانی بلاتکلیف نباشند.

طبق قانون، وظیفه تعیین میزان تعرفه‌های پزشکی در اختیار سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه است که هر سال متناسب با نرخ تورم، میزان تعرفه‌ها تعیین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha