معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علت احتمالی مسمومیت مردم سپیدان را نشت فاضلاب در شبکه آبرسانی اعلام کرد.

نشت فاضلاب در شبکه آبرسانی علت مسمومیت مردم سپیدان/تاکنون ۵۰۵ نفر به مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند

سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علت احتمالی مسمومیت مردم سپیدان را نشت فاضلاب در شبکه آبرسانی اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد مسمومیت مردم سپیدان استان فارس اظهار داشت: از ۱۶ فرودین مطلع شدیم که تعدادی از ساکنان سپیدان با علائم واحد به بیمارستان و مراکز درمانی سپیدان مراجعه کرده‌اند و تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به ۵۰۵ نفر رسیده است، از همین رو بیمارستان و مراکز درمانی سپیدان در آماده باش کامل به سر می‌برند و کادر درمانی و همچنین اقلام دارویی مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مراجعه کنندگان به بیمارستان و سایر مراکز بستری نشده و به صورت سرپایی درمان شده‌اند. در این باره توصیه‌های بهداشتی را به شهروندان و ساکنان سپیدان اعلام کردیم و از شهروندان خواستیم تا به بهداشت فردی و خود مراقبتی توجه ویِژه نشان داده و نکات آموزش داده شده را رعایت کنند. در حال حاضر کادر درمانی در حال ارائه خدمات بوده و در شبکه کلر کافی تزریق شده است.

همتی همچنین از تشکیل جلسه فوق العاده برای رسیدگی این موضوع در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: امروز جلسه فوق العاده شورای سلامت و امنیت غذای استان با حضور معاونت سیاسی امنیتی استان فارس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر نهاد‌های مرتبط در محل فرمانداری سپیدان برگزار شد و در پایان جلسه سه تصمیم برای برطرف کردن موضوع به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بهبود آب شرب سپیدان گرفته شد.

وی در باره علت شیوع این بیماری گفت: در چند روز گذشته نمونه گیری‌ از بیماران و آب شرب منطقه گرفته شد در نتیجه‌ این آزمایشات آلوده بودن آب شرب علت شناخته شد، اما هنوز به صورت قطعی نمی‌توان اظهار نظر کرد اما به احتمال قوی علت شیوع بیماری آلوده شدن آب شرب سپیدان است زیرا بخشی از آب شرب سپیدان از چشمه تامین می‌شود که در مجاورت آن اقامت‌گاه تفریحی ساخته و احتمالا آلوده شدن آب از آن ناحیه صورت گرفته است. می‌توان گفت که آلودگی انسانی و نشت فاضلاب به آب شهر علت بیماری باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مردم در حال مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی هستند ولی این روند رو به کاهش بوده و مردم باید نکات بهداشتی را به علت احتمال واگیر بودن این بیماری و نحوه‌های انتقال آن جدی بگیرند.

همتی در پایان "میکروارگانیسم کلیفرم" از دسته "کلی فرم" را علت بیماری نام برد و راه درمان و مقابله با آن را تجویز آنتی بیوتیک معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha