شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 241061

گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی فیبرهای کلاژن، به مطالعه نحوه تشکیل دندان‌ها و استخوان‌های جدید در بدن پرداختند تا بتوانند راهکارهای جدیدی را برای ساخت مواد زیستی و بهبود فرآیند ترمیم استخوان‌ها بیابند.

دستیابی به راهکاری جدید برای ترمیم استخوان ها

سلامت نیوز: گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی فیبرهای کلاژن، به مطالعه نحوه تشکیل دندان‌ها و استخوان‌های جدید در بدن پرداختند تا بتوانند راهکارهای جدیدی را برای ساخت مواد زیستی و بهبود فرآیند ترمیم استخوان‌ها بیابند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پاشگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات فرآیند هسته‌زایی به عنوان اولین مرحله از تشکیل ساختارهای جامد در سیستم‌های مایع مورد بررسی قرار گرفت. با وجود این که هسته زایی مواد معدنی در استخوان‌ها و دندان‌ها به درستی درک نشده است، محققان می‌دانند که مواد معدنی استخوان‌ها درون کلاژن که پروتئین اصلی موجود در پوست و بافت‌های متصل کننده بدن است، تشکیل می‌شوند.
محققان در جریان کار، نحوه آغاز هسته‌سازی کلسیم فسفات موردنیاز برای تشکیل و حفظ سلامت استخوان‌ها توسط شکاف‌های کوچک موجود در ساختار فیبر کلاژن را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند و دریافتند این ساختار برای تشکیل و نگهداری استخوان ها ضروری است.
محققان برای مشاهده هسته واقع در شکاف کلاژن که حدود 2 نانومتر ارتفاع و 40 نانومتر پهنا دارد، از پراکندگی اشعه ایکس در آزمایشگاه ملی آرگون در آمریکا استفاده کردند و دریافتند بدون یک مهارکننده، هسته زایی اولیه در خارج از شکاف کلاژن روی می دهد. با افزودن مهارکننده، این فرآیند دقیقا در شکاف اتفاق می افتد و با بهینه سازی آن می توان به روش های کم هزینه ای برای ترمیم استخوان ها دست یافت.
این مطالعه نظریات جدید را در مورد هسته سازی فسفات کلسیم در ذهن محققان فعال کرده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha