یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 241091

یک متخصص طب ایرانی گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد مصرف زنجبیل می‌تواند درد ناشی از بیماری‌هایی نظیر میگرن و سردرد را کاهش دهد.

اثرات مصرف زنجبیل بر کاهش درد

سلامت نیوز:یک متخصص طب ایرانی گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد مصرف زنجبیل می‌تواند درد ناشی از بیماری‌هایی نظیر میگرن و سردرد را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ابراهیم ایران‌دوست متخصص طب ایرانی در خصوص خواص زنجبیل اظهار داشت: اضافه کردن مقداری زنجبیل به چای می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش نفخ معده داشته باشد، همچنین می‌توان برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کرد.

وی افزود: بررسی‌های نشان می‌دهد که افرادی که در آن‌ها علائم اولیه بیماری‌هایی نظیر سردرد و میگرن مشاهده شده است با مصرف زنجبیل درد ناشی از این بیماری‌ها در آن‌ها کاهش یافته است که این اتفاق به دلیل این است که ترکیبات موجود در زنجبیل باعث کاهش ترشح هورمون‌های التهاب زا خواهد شد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برخی دیگر از تحقیقات نشان داده است که مصرف زنجبیل در افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج برده و روزانه پودر زنجبیل میل کرده‌اند باعث شده است تا درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس کنند.
 

ایران دوست خاطرنشان کرد: زنجبیل همچنین با جلوگیری از انعقاد خون در سرخرگ ها و رگ های خونی باعث کاهش فشار خون می شود. انعقاد خون از جریان خون در سیستم گردش خون جلوگیری کرده و محدود کننده ی مسیر جریان خون است. با جلوگیری از انعقاد خون، زنجبیل از حملات قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

چای زنجبیل درمانی خانگی و بدون عوارض برای سرماخوردگی است که علاوه بر درمان سرماخوردگی در تسکین علائمی مانند خارش گلو و احتقان بینی تاثیر ثابت شده‌ای دارد. زنجبیل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن شما کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی داشته باشید.

چای زنجبیل با خاصیت درمانی کامل برای سرماخوردگی ترکیبی از زنجبیل، پودر یا چوب دارچین، میخک و عسل است. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha