یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

با توجه به مشکلاتی که در بحث کاهش قیمت‌های نفت داشتیم، هنوز هم گمرک سومین منبع تامین درآمد‌های دولت محسوب می شود.

تصمیم‌های تازه دولت برای ساماندهی کولبران

سلامت نیوز: با توجه به مشکلاتی که در بحث کاهش قیمت‌های نفت داشتیم، هنوز هم گمرک سومین منبع تامین درآمد‌های دولت محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز، میزان به نقل از رییس کل گمرک نوشت: رئیس کل گمرک عنوان کرد: هم در ملوانی و هم در کولبری گمرک متولی شده است که با همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط آن‌ها را ساماندهی کند. مثلاً در حوزه کولبری در چهار استانی که مشخص شد، اولاً قرار شد کولبران شناسایی و کارت الکترونیک برایشان صادر شود، فهرست کالایی که می توانند همراه خودشان بیاورند مشخص گردد و سقف میزان معافیتی که به هر کدام از آن‌ها داده می‌شود نیز مشخص است.

او افزود: بنابراین دیگر مانند گذشته نیست که هیچ اعمال قانون و کنترلی روی آن صورت نگیرد.

عسکری در خصوص شرایط حوزه ملوانی اظهار کرد: در حوزه ملوانی و تهلنجی هم همین تصمیم را گرفتیم و این در حالی است که به جای اینکه در مناطق مرزی یک توسعه پایدار مدنظرمان باشد، به این رویه‌ها روی آوردهایم. البته لایح‌های در وزارت کشور در حال تدوین است که مربوط به تأمین معیشت مرزنشینان از طریق سرمایه گذاری است؛ ما هم در این باره نظراتی دادهایم. اما تا زمانی که این لایحه به مرحله اجرا برسد، مقرراتی را برای رویه‌ها اعمال کردیم تا کالا‌های وارداتی از این طریق را ثبت کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha