رئیس اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال گذشته، ۴۶ هزار و ۶۷۴ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کرده‌اند، گفت: موارد مربوط به خشونت‌های خانوادگی حدود ۷ درصد از کل پذیرش‌های اورژانس اجتماعی را شامل می‌شود.

چقدر از پذیرش‌ اورژانس اجتماعی خشونت‌های خانگی است؟

سلامت نیوز: رئیس اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال گذشته، ۴۶ هزار و ۶۷۴ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کرده‌اند، گفت: موارد مربوط به خشونت‌های خانوادگی حدود ۷ درصد از کل پذیرش‌های اورژانس اجتماعی را شامل می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال گذشته، ۴۶ هزار و ۶۷۴ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کرده‌اند، گفت: موارد مربوط به خشونت‌های خانوادگی حدود ۷ درصد از کل پذیرش‌های اورژانس اجتماعی را شامل می‌شود.

رضا جعفری با اشاره به عملکرد اورژنس اجتماعی در سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۵، ۸۶۴ هزار و ۶۰۲ نفر و در نیمه اول سال ۹۶ نیز ۴۶ هزار و ۶۷۴ نفر از طریق مراکز اورژانس اجتماعی در کشور شناسایی و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی، آمار‌ها گویای آن است که موارد مربوط به خشونت‌های خانوادگی حدود ۷ درصد از کل پذیرش‌های اورژانس‌های اجتماعی کشور را شامل می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۵ هزار و ۴۷۲ نفر و در نیمه اول سال ۹۶ نیز حدود ۳ هزار و ۷۷۹ مورد از ماموریت‌های اورژانس اجتماعی مربوط به اقدام به خودکشی بوده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مداخالات تخصصی انجام شده از سوی اورژانس اجتماعی منتج به انصراف از اقدام به خودکشی شده است.

جعفری با بیان اینکه اورژانس اجتماعی با هدف مداخله زود هنگام، فوری و تخصصی در مواردی، چون کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، خودکشی، فرار از منزل، تنش‌های خانوادگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ... وارد عمل شده‌است، تصریح کرد: جایگزین‌کردن مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات قضایی و انتظامی، یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی در اورژانس اجتماعی است.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی متشکل از واحد‌هایی نظیر مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳، و تیم‌های خدمات سیار اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha