سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، یک میلیون و 419 هزار کیلوگرم (1419تن) موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور معدوم شد.

1419 تن موادغذایی فاسد در نوروز معدوم شد

سلامت نیوز:  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، یک میلیون و 419 هزار کیلوگرم (1419تن) موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور معدوم شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ایرج حریرچی روز سه شنبه  افزود: با توجه به اینکه تهیه موادغذایی سالم و بهداشتی در اماکن پذیرایی، رستوران ها و هتل ها به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار وزارت بهداشت است، در ایام نوروز که تعداد مسافرت های مردم بیشتر می شود، این وزارتخانه توجه بیشتری به عرضه و توزیع موادغذایی دارد.


وی با بیان اینکه موادغذایی ناسالم و غیربهداشتی به سلامت مردم لطمه جدی وارد می کند، اظهار داشت: به همین منظور در ایام تعطیلات نوروزی نظارت ها بر موادغذایی افزایش چشمگیری دارد تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری از این مواد استفاده کنند.
حریرچی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز، 25 هزار و 829 مورد نمونه برداری غذایی در سطح کشور انجام شد تا مردم بدانند که این نظارت ها در ایامی که ازدحام مردم برای مصرف این موادغذایی بیشتر است، افزایش می یابد.


وی اضافه کرد: طی 32 هزار و 920 مورد بازدید از عرضه کنندگان و توزیع کنندگان موادغذایی در کشور، موادغذایی فاسد و غیربهداشتی زیادی کشف شد که به همین منظور وزارت بهداشت، نظارت های خود را افزایش داد تا بتوانیم با افراد متخلف برخورد کنیم.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: امسال بازرسان این وزارتخانه مجهز به تجهیزاتی بودند که می توانستند هنگام بازدید از این اماکن، آزمایش های لازم را روی موادغذایی انجام دهند و خوشبختانه نسبت به سال گذشته اقدامات بهتری در حوزه نظارت بر موادغذایی در ایام نوروز انجام شد.
سید یاسر رایگانی سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیشتر اعلام کرده بود در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز یک میلیارد و ۷۴ میلیون تومان جریمه به ثبت رسیده است.
رضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرده که دو هزار و 112 رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در ایام نوروز پلمب شد.


به گفته وی، بیشتر اماکنی که پلمب شدند، رستوران و چلوکبابی و پس از آن نانوانی ها و قنادی ها بودند و علاوه بر پلمب دو هزار و 112 اغذیه فروشی غیر بهداشتی، 10 هزار و 221 رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی و متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: در این مدت 782 هزار و 163 مورد بازرسی انجام شد که 27 هزار مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی و 18هزار و 33 بازرسی مشترک با سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه ها بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha